tappad nummerskylt.

Paddan

Medlem
27 jan 2007
38
0
1
gävle
rutan blåste av på skotern inklusive nummerskylten vid transport här om dan. har beställt ny skylt som inte hunnit komma idag 23/12.. o ska till fjällen på lördag.. så man blir ju utan skylt.. någon som har någon lösning på d? går d att få nån tillfällig skylt el dyligt?? el e d bara o bita i äpplet o betala böterna om man blir stoppad....:hmmmm:

GOD JUL!
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
rutan blåste av på skotern inklusive nummerskylten vid transport här om dan. har beställt ny skylt som inte hunnit komma idag 23/12.. o ska till fjällen på lördag.. så man blir ju utan skylt.. någon som har någon lösning på d? går d att få nån tillfällig skylt el dyligt?? el e d bara o bita i äpplet o betala böterna om man blir stoppad....:hmmmm:

GOD JUL!
Vit kartong å eltejp? :D
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.129
957
113
Stora Blåsjön
Du skulle ha haft den på huven istället då hade du sluppit detta problem, för rutor har en förmåga att bara lossna har man ju märkt.

Men det är väll bara att förklara precis som det är om du skulle bli stoppad, istället för att hitta på något annat. Ha med registreringsbevis iallfall så ser farbror direkt att skotern är OK.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag kör själv utan kyllt med anledning att det är fult.
om jag åker till fjällen kanske man skulle skriva ut en skyllt från datorn med tex fotopapper och sen plasta in.som man sen kan tejpa fast vid behov.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Ja om du berättar som det är och att du beställt ny fast du bara har en hemmagjord för tillfället så ska det vara en j*vulskt gringig polis om han sätter böter. Sen om du gör den riktigt snyggt och klipper ut snyggt på fotopapper så syns det ju knappt skillnad förutom att den inte reflekterar :p
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Du kan skriva nummret en kartonbit och fästa på skotern där det går att läsa framifrån.
1500kr i böter annars.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ja, dom skriver ut en röd skylt åt dig. Det enda som är godkänt. Ta med regbeviset till sheriffhuset så fixar det sig.
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
jag kör själv utan kyllt med anledning att det är fult.
om jag åker till fjällen kanske man skulle skriva ut en skyllt från datorn med tex fotopapper och sen plasta in.som man sen kan tejpa fast vid behov.


Ett mycket bra alternativ som jag utnyttjat flera gånger.
Tillverka en skylt i office word där man kan få den i princip identisk som
en riktig skylt med fotopapper. Skillnaden är avsaknad av reflex i bakgrunden.
Därefter en lamineringsmaskin. Bara att tejpa fast.

Detta må väl kanske inte vara riktigt lagligt, men jag skulle vilja se den polis som är grinig och sätter dit en för det där.
Speciellt om man har beställt en ny skylt som är på väg.

/Jörgen
 
Last edited: