Tempmätare etc mm

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
Hellu
På topplocket på min 600 sitter något jag antar vara en tempsensor, dock gick sladden som går från den av precis innan för hålet på den under helgens skotertur. Materialet i toppen på den verkar vara typ bakkelit el liknande går den löda eller limma tillbaka ner i hålet eller måste jag köpa en helt ny sån där sensor?
Sen ytterligare en fråga: Hade med päronen oxå denna helgen på lite skotertur och dom gasar ju inte så friskt som en annan varpå när jag ligger länge å puttrar bakom dem på leden så går skotern bara sämre och sämre nästan som den skulle bli sur eller något, detta avhjälps dock med lite uppvarvning å gasande då och då och den går sen som vanligt. Är detta vanligt förekommande och är det något man får leva med?
:beer:
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Tjeena..

Tempgivaren åker du nog på att införskaffa en ny, om nu inte kabeln sticker ut nå så kommer du ju inte åt att löda den.

Ang. att köra sakta så är det nog så att den går lite fett på lågfart munstyckena, kör sakta en stund, stäng av och kolla stiftena ? svarta? då kanske du borde ge ner ett steg på lågfarts eller flytta om nålen ett jack och se om det blir bättre..
Klart man ska kunna köra sakta utan att skotern ska gå piss..
 

baverjavel1

Medlem
15 feb 2009
20
0
1
fällfors
Har samma fel på min xc 600 -99 (samma motor) att den går surt på låga, särskilt om man kört hårt före. Men troligen bara bestycka ner tomgångsmunstycket. Dock så går min lite lita tort annars, ganska ljusa stift.. har du samma fel eller?

Angående tempmätaren så blir det nog en ny om du inte kan skala bort en bit av gummit ovan på och löda, sedan lägga lite sika (nånting värmetåligt) på så det blir vattentätt.
 

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
Var nyss hos motorhuset å kolla den den där givaren skulle gå på 1000 spänn:eviltongue:, ingen som sitter på en sån?
Ang andra problemet har jag inte kollat stiften ännu då jag inte har riktig koll anser jag hur man gör det.