Testa starta någon tävling!

R

räsern

Hej nu är det så att jag blivit jävligt sugen på att prova starta någon cross tävling i vinter, tidigare erfarenheter är motocross. Jag kör nu en Lynx rave 550 vilket är den bästa skotern i klassen enligt mig.

Frågan är ju om 32s ripsaw och orginal drevning räcker, det ska det inte vara några problem med orginal fjädringen nån tävling? Sen är man ju inte ute efter pall placering direkt, utan mest för att känna på :) Men är det lönt att starta med skotern orginal?


:ciao:
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Jag ska också börja precis som du i år, och jag kör precis lika dan skoter som du :)

Har fått tippsen att fixa med variatorn, dreva ner och höja tillslagsvarvet, dämparna duger gått och väl för en nybörjare! Kan dock vara värt att lägga ner tid att förstärka chassit och framvagnen också! :eyebrows:

Allt från mig! :ciao:
 
R

räsern

Ok men jag har ju en 2010as med nya chassit, tror nog att allt utom variomatiken och drevning och matta duger :) Ska du tävla hela säsongen eller testa dig för?
 

toml

Aktiv medlem
13 sept 2010
80
0
6
Variator, drevning, matta, förstärkningar samt dämpare är väl vad jag hade gjort..
Om du inte köper nya dämpare så kan det vara lönt att schimsa om dem, eftersom original sällan är anpassade efter din vikt och körstil!
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Aha! okej! :)

Jag ska börja träna nu när snön kommer, och sen köra en/några tävlingar, Jag har/ska göra följande, Nerdrevning, omshimsning, variatorkitt, förstärkning och troligen en 44as matta! :)
 
R

räsern

schimsas ska dom göras på service :) Det hänger på ekonomin hade gärna gjort allt som går men har inte riktigt råd :)