Tillslag 5,3 000 och ryckig!? Akut!

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Hejsan! Ja, säsongen började med att när jag körde ut skotern så drog den iväg vid 5 300 varv med ett jäkla ryck men den brukar dra iväg på 4 500 varv med behagligt ryck. Plus att när man kör iväg "hackar" den liksom fram tills man kommit upp 6-7 000 varv. Har kollat mattan =2 fingrar på höjden, spänt drivkedjan, kollat remmen som jag tyckte såg okej ut. Vad kan det annars vara för fel? I och med att tillslagsvarvet har ökat har det att göra med nån tyngd i variatorn då? Och kanske nåt ihop med att ren rycker / knackar fram?
Jag är ingen elitskruvare så jag behöver eran kompetens!
Drar till fjällen på måndag så detta är ganska akut!
Jäkligt schysst! Hare bra! MVH
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Skall jag lägga upp en bild på remmen? Jag tycker den ser okej ut.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Pröva med en ny om du har, kan vara så att man inte ser nå fel på den bara på en bild men släng på en ny som du vet är ok då kan du ju utesluta remmen sen iaf :)
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Pröva med en ny om du har, kan vara så att man inte ser nå fel på den bara på en bild men släng på en ny som du vet är ok då kan du ju utesluta remmen sen iaf :)
Aah får ta och göra det ;) synd att det är söndag imorgon (idag) bara :mad:
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Kan det inte vara variatorerna som kärvar då?
Kan det säkert vara, men jag sätter hellre på en ny rem än att börja plocka ner variatorerna och se att det inte är nåt fel :).
KAN TILLÄGGA ATT DEN VIIIINER NÄR MAN SLÄPPER GASEN OCH DEN MOTORBROMSAR VÄLDIGT HASTIGT
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kan ju vara en midja på remmen och det förklarar varför den hackar.

Jag förstår inte hur i hela det kan förändra inslagsvarvet...
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Går den på bägge cylindrarna?
Hur är bromsen?
Sitter vikterna i variatorn som de ska?

Hur gick den då du ställde undan den?
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Låter väldigt mycket som ett variatorfel men som sagt pröva rem först så du inte river nån variator i onödan.