tillverka crosshuv..

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
hade man vågat hade man skullat prova faktiskt, men vågar inte utifall det går åt helvette med Orginalhuven
 
R

Robin

OBS! Om ni ska gjuta av org huv så täck den med alufolie som understa lager, därefter plastfolie! OBS!

Been there done that (skrev även guiden)

Sabbade dekalerna på org efter som det blir en enorm värmeutveckling när polyestern härdar. Därav använda alufolie som värmeavledare..
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
OBS! Om ni ska gjuta av org huv så täck den med alufolie som understa lager, därefter plastfolie! OBS!

Been there done that (skrev även guiden)

Sabbade dekalerna på org efter som det blir en enorm värmeutveckling när polyestern härdar. Därav använda alufolie som värmeavledare..
Det var dåliga dekaler Polaris kör med.

Vilket ***** jobb att få till formen sen, med alla veck som blir av folierna. Nog jobbigt att arbeta bort konturer från dekalerna.

Det fungerade super för mig med en nyvaxad huv och 2-3 lager släppmedel.
Man matar ju inte på med 5 mm tjocka lager, så tre lager åt gången är inga problem. Knappt någon värme alls.
 
R

Robin

Det var dåliga dekaler Polaris kör med.

Vilket ***** jobb att få till formen sen, med alla veck som blir av folierna. Nog jobbigt att arbeta bort konturer från dekalerna.

Det fungerade super för mig med en nyvaxad huv och 2-3 lager släppmedel.
Man matar ju inte på med 5 mm tjocka lager, så tre lager åt gången är inga problem. Knappt någon värme alls.
Jaa tro mig, polaris dekaler är bland det sämsta jag sett, de på buken lossnade ju nästan av sig själv.. fast iof om man nu vill ha en dekalfri huv så är det här ju ett perfekt sätt att ta bort dekalerna på, inga limrester eller liknande alls..