Tips på en bra videokamera

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Tjenare! Till nästa vinter skulle jag vilja ha en videokamera att filma ''från sidan''. Jag har en GoPro hero3+ som jag använder som hjälmkamera, men det är så tråkigt att se på. Så jag tänkte en videokamera från sidan använder ju alla coola snubbar. Vilken ska man köpa? Är ju en jungel av kameror, tänkte max 3500:-.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Tänkte en filmkamera som filmar mot mig när jag kör. Hjälmkamera har jag redan. Tack iaf.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Ja jag läser för dåligt, du skrev ju FRÅN sidan och inte PÅ sidan. ;)

Ja då är väl båda jag skrev om prisvärda alternativ? Eller tänker du nån speciell kamera för att filma dig själv? Mindre vidvinkel eller så? Handlar väl mest om att få ihop nån ställning? Eller är det nå speciellt du tänker på?:p

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
tror han syftar på en helt vanligt filmkamera som han står och håller i själv alt nån polare som håller i för att få bättre bild.

JonteiÖvik

Aktiv medlem
16 feb 2013
90
0
6
Ö-vik/Jokkmokk
jag tror ändå att den klarar lägre temperaturer än det då det står samma sak på alla deras kameror,sedan om man ska ha den ute och filma länge så kan jag tänka mig att det blir problem.

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Om man inte vill ha DSLR utan bara en "simpel videokamera som det blir bra med" skulle jag satsa på Panasonic eller Sony. Har ett par olika som jag brukar ge polare som inte har någon koll att filma med och det blir bra. Exakt vilken har jag ingen direkt åsikt om, kolla lite specar och rescensioner.

Gällande temperaturen. De funkar fast det är kallare men batteritiden blir drastiskt sämre (mer känsliga än t.ex. GoPro som är känsliga de med). Ett hett tips är att skaffa tunnelbag och förvara kamerorna i den (i vadderade fodral). Värmen från tunneln ökar batterilivslängden dramatiskt har jag märkt. Alternativt ha den i innerficka nära kroppen när den inte används.