Tnt 600 dåligt i puder

Björnen

Välkänd medlem
22 aug 2012
158
1
6
norrbotten/älvsbyn
tjena min tnt 600 går dåligt i pudersnö men klockrent på led är det så att han inte orkar blåsa ut avgaserna för när jag burkar till vänster går den klockren men höger då känner man av att han inte orkar man måste ligga jämn gas för att ta sig ifrån då. och drar jag på dör den så låter ju lite lurt om att det kan vara det va? ska bocka plåt till avgasröret till veckan och ser om det är felet.

Björnen

Välkänd medlem
22 aug 2012
158
1
6
norrbotten/älvsbyn
Ne det är det inte kan ligga rakt fram i puder så börjar den gå dåligt helt enkelt för att avgasröret är under snön tror jag om det inte är det ska jag titta filtret men det borde nog ej vara det :/ och insuget

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ne det är det inte kan ligga rakt fram i puder så börjar den gå dåligt helt enkelt för att avgasröret är under snön tror jag om det inte är det ska jag titta filtret men det borde nog ej vara det :/ och insuget
Va?

Fattar ingenting av vad du skriver...

Vanligt fel är precis som föregående "talare" snö som täpper igen utblåset då du kör i pudersnö. Fixas med en bit aluminium som man bockar och nitar fast framför utblåset. Den leder då bort snön och skotern går bra.

Går du fortfarande i skola kan jag rekommendera att hänga med på svenskalektionerna. Har du gått ut så råder jag dig att använda: punkt, stor bokstav, kommatecken samt stycken. Allt för att underlätta.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Va?

Fattar ingenting av vad du skriver...

Vanligt fel är precis som föregående "talare" snö som täpper igen utblåset då du kör i pudersnö. Fixas med en bit aluminium som man bockar och nitar fast framför utblåset. Den leder då bort snön och skotern går bra.

Går du fortfarande i skola kan jag rekommendera att hänga med på svenskalektionerna. Har du gått ut så råder jag dig att använda: punkt, stor bokstav, kommatecken samt stycken. Allt för att underlätta.
Han skrev i första inlägget att han skulle bocka en plåt för UTBLÅSET.
Marcus skrev att han skulle kolla om INSUGET blir tätt.

Men som sagt bocka en plåt för utblåset, då det troligen är felet:)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Han skrev i första inlägget att han skulle bocka en plåt för UTBLÅSET.
Marcus skrev att han skulle kolla om INSUGET blir tätt.

Men som sagt bocka en plåt för utblåset, då det troligen är felet:)
Ja du ser....

Jag kanske får ta svenska läsförståelsekurser. Läste Marcus inlägg helt fel.....