Var ute och körde igår och efter ca 3 mils körning så börjarde den gå på en cylinder och ryka vitt..Stannade direkt, som tur var det nära hem så kunde få den till garaget..Tog lös stiften och det ena stiftet på cylindern närmast variatorn var alldeles blött, det andra såg bra ut..Dessutom var det inte mycket kvar i kylvätskebehållaren så det hade väl läckt in via oringen på den cylindern (hoppas jag)..Har beställt nya oringar nu och packningen ovanför..Är detta ett vanligt fel på Edge? Oringen såg ju inte dålig ut men det verkar ha läckt ordentligt?
Vilket moment ska man dra toppen med sen? Och vad ska man rengöra toppen med innan? Är det nåt särskilt mönster man ska dra den i?
Tacksam för svar, har sökt men inte hittat nåt bra.
Vilket moment ska man dra toppen med sen? Och vad ska man rengöra toppen med innan? Är det nåt särskilt mönster man ska dra den i?
Tacksam för svar, har sökt men inte hittat nåt bra.