Tra 7 variator

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Min primar tycker jag låter illa när den börjar börjar växla.. Vad kan det vara?
Kan det var dags att renovera den? skotern har gått 280 mil
Har känt på rullarna i viktarmarna, kan känna ett litet glapp.
Vad brukar det var som kan framkalla ett skrammel ljud?
Hoppas någon vänlig själ kan svara på detta:)
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Skramlet från TRA brukar normalt försvinna så fort den börjar växla/dra.
Det finns brp original renoveringssatser som innehåller i stort sett allt som slits, de kostar dessutom under 1000kr.
 

emilcrazy

Aktiv medlem
28 sept 2011
70
0
6
Bollnäs
kikade igenom en venture förra vintern med liknande symptom som hade lite missjud från primären vid tomgång, visade sig vara armarna som glappade lite fast dom satt fast-skruvade riktigt "normalt slitage"
är du helt säker på att det är primären btw? kolla igenom sekundären också för att vara säker.
 

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Är säker på att det är primären. Den är tyst när den står på tomgång. Tittar jag på den när jag varvar lite. då börjar den låta illa när den börjar växla och börjar dra:/
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Det renoveringskittet jag pratade om har oslagbart pris, du får hela kittet (rullar, glidklackar, oringar, fjäderhållare med bussning, pinnar till viktarmarna, bussning samt låsring) för mindre pengar än vad tre rullar normalt kostar.
 

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Det renoveringskittet jag pratade om har oslagbart pris, du får hela kittet (rullar, glidklackar, oringar, fjäderhållare med bussning, pinnar till viktarmarna, bussning samt låsring) för mindre pengar än vad tre rullar normalt kostar.
Har du någon länk till det renoveringskitet:)
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
inte behöver du renovera en tra varitor som bara gått 280 mil men du får väl riva den och se så inget sitter löst om det nu är primären som skramlar så det inte är något annat typ värme sködarna på pipan.