Triboron olja blandbar med vanlig olja?

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
Hej

Undrar om någon vet om Triboron 2-takt injek. är blandbar med vanlig helsyntetisk tt olja? I maskinen jag inhandlat är det denna triboron olja i oljetanken.

Har sökt endel men verkar vara dålig info just kring detta.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Ja den är blandbar med tvåtaktsolja.
När man börjar med Triboron ska man göra en blandning av Triboron och olja i första tanken eller ha ca. halva separtaoljetanken med olja när man fyller på triboron.
 

Hubbe

Välkänd medlem
23 dec 2009
440
3
18
DE-Schleswig Holstein
Det är ungefär 3 år sen, då hade den av mig vördad Boost III här på snowmobile.se rekommenderat att använda Triboron. Svenska produkter har ett gott rykte i Tyskland.
Så, sidan denna tid använda jag och mina vänner här i Tyskland nästan alla Triboron produkter.
Triboron 2T-koncentrat, Triboron 2T-Injektion, Triboron-Drivmedelsförstärkare och Triboron Motor Förstärkare.
Jag kan inte förstå, att du vill gå över från 2T-Injektion till 2T-synt.olja. Enligt vår erfarenhet, finns inte en bättre smörjning, en renare motor och bättre korrosionsskydd än med Triboron. Triboron-Drivmedelsförstärkare optimerar dessutom förbränningen och konserverar dagens bensin.
Tillbaka till din fråga, om du kan blanda Triboron-2T Injektion med 2T-synt.olja. Ja det kan du. Du kan ocksa blanda Triboron med E85. Svårare skulle det vara om din oljepump är justerade till Triboron-Koncentrat, då skulle den inte pumpa tillräcklig 2T-synt.olja.
 
Last edited: