trippel????

skump

Medlem
1 jan 2000
44
0
1
kungsgården
hej
sugen på en trippel mitten 90?
förslag med motivering önskas...
xlt, zrt, eller?
vill ha muller å mys
gärna led ,snö å ekonomi åxå

snön kommer till den som väntar ;) :D :eek: :eek: :cool:

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Polaris RXL eller 650 eller XLT.

Jag skulle föredra RXL pågrund av insprutningen, XLT på grund av vikten, 650 kommer trea.

Sen finns det ju storm med 750-800 men de är mest för fortåkning och lek.

Peter74

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
50
Östersund/Frösön Jämtland
Tog själv å köpte en billig XLT SP -95 för lite drygt ett år sedan.Som jag sen hade som lite kvälls pyssel ibland.(den hade väl en nära-döden-upplevelse) Renoverade å grejade lite :) Ganska kul, om man har tid plats & lust. Tänkte jag skulle ha en maskin som jag kan ha ståendes utan att man blir ruinerad på försäkringspremien & andrahandsvärdet som sjunker fortare än...ja.
Hursomhelst så är det en rätt ok maskin från mitten på 90 tycker jag.
Trippel... om man gillar det.. Jag gör det nu, men va väl egentligen ute efter en tvåcylindrig. Men det är ett härligt ljud i dem! :D
Ett krav har jag & det är minst 32mm hk matta. Det satt en sån på som va riktigt fin.
Så nu vill jag att det ska komma mängder med snö så man får lufta lite trippel!
;)

E

Ej medlem/Inloggad

Jag har en xcr 600 -95 med trippelrör. Hittills i mitt liv har jag inte hört en skoter som låter skönare :) Väldigt fint skick och den går som en klocka. Den råkar även vara till salu, finns på blocket.
Mvh

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
skump skrev:
hej
sugen på en trippel mitten 90?
förslag med motivering önskas...
xlt, zrt, eller?
vill ha muller å mys
gärna led ,snö å ekonomi åxå

snön kommer till den som väntar ;) :D :eek: :eek: :cool:
Åkte tidigare på en XLT SKS -95 som jag tyckte var en bra maskin. Låter grymt härligt och tar sig fram rätt bra. Nackdelen med de äldre maskinerna från mitten 90 är ju att de är rätt tunga.
Dessutom vill jag varna lite för att lagren till vevaxeln på XLT:n är känsliga. Minsta lilla missljud från motorn och jag råder dig att leta vidare efter ett annat exemplar. Törs inte säga om XCR:en är bättre men den ger ju iaf mer effekt.

Mitt bästa tips är nog ändå en Ultra SKS om du ska ha något från mitten 90. Pipor på den och du har +150 hästar enligt både Tikka och Mulle (M-performance)! GRYMT klipp i den maskinen då och dessutom inte så mycket tyngre än XLT:n. Inte många av dagens maskiner som hänger på en korrekt justerad Ultra. Bara att hoppas att vi slipper debatter pga detta av typen "jag har min 440 och det finns då ingen Ultra som bla bla bla bla......"

//R