Tungstyrd XTX!

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Hur får jag den lite mer lättstyrd? Man får ju slita rätt ont på en knixig smal skogsled.. :l

Skotern i fråga är en Nytro XTX -11
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
jag hade xtx skidor på min och den var så tungstyrd att händerna domnade, bytte till slp pp och det blev superbra :)
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Ok, men de borde ju gå att få till de utan att köpa nya skidor? :)
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Fick ingen riktig ordning på styrningen tyckte jag, justerade ner fjädern en bit, svårt att säga om de vart någon direkt skillnad.. Sedan efter en tur uppe i fjälls så tänkte ja göra en liten check i boggien och såg då att ena balataremmen var av, åkte ner te en åf i närheten och fick två nya, efter att ha legat i snön och monterat dem fick jag se att de hade ett hål mer än de gamla, satte dem i yttersta hålet men ingen större skillnad, varför är det 3hål i den som satt och 4a i den nya?
Någon som har någon idé?

Kan de ha med mountainskidorna att göra att den är så tungstyrd, om man ligger på efter leden där det är lite knixigt och mycke svängning tycker ja man får slita rätt ont..
 

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
Testa att maxa fjädern fram i boggin! Men se för Guds skull till att dra bultarna i balataremmarna så hårt som möjligt! För båda minA är av och inga nya finns annat än i bestrålade områden!

Men det blev lättare att styra!
Laborera med viktfördelningen i boggin oxå

//johan
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Hm, de måste va nå konstigt med mina remmar iallfall!

Bytte förre helgen och har varit te sälen och åkt helgen för slutspurten åkta ca 5mil och nu har de nött på den ena igen de är precis som att de skaver på något kontisgt vid? de finns ju inget de kan skava mot aja, de måste ju bytas igen och jag kan inte begripa va som är felet?
De enda jag gjort är att släppa lite fjädern i boggien och efter de började det spöka!
 

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
Hörde hos åf i Umeå att dom har haft problem med balataremmarna! + att ett lager/fabrik spolades bort i tsunamin! Har väntat på mina i 4 v nu

//johan
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Oki, ja för mig är sesongen över så ja kan vänta till november.. :D