D Danan Aktiv medlem 13 sept 2007 82 0 6 Väröbacka 11 dec 2008 #1 Hej har ett tobe ställ som är i behov en tvätt inför årets säsong. Men kan inte hitta några tvättråd. Kan man tvätta kläderna utan att förstöra dom?
Hej har ett tobe ställ som är i behov en tvätt inför årets säsong. Men kan inte hitta några tvättråd. Kan man tvätta kläderna utan att förstöra dom?
gulingen Välkänd medlem 7 nov 2004 2.436 1 36 11 dec 2008 #2 Vanligt tvättmedel ska man använda, det är det svar jag fick när jag frågade på tobes eget forum om detta för ett tag sedan.
Vanligt tvättmedel ska man använda, det är det svar jag fick när jag frågade på tobes eget forum om detta för ett tag sedan.
D Danan Aktiv medlem 13 sept 2007 82 0 6 Väröbacka 11 dec 2008 #3 Ok ska man impregnera kläderna efter man tvättat dom?
t42_ Aktiv medlem 14 jan 2008 88 0 6 Kiruna 11 dec 2008 #4 Om det är första gången du tvättar dom så är detta inte ett absolut måste. Men det skadar inte. Rätt impregnerings medel bara.
Om det är första gången du tvättar dom så är detta inte ett absolut måste. Men det skadar inte. Rätt impregnerings medel bara.
Stins1! Välkänd medlem 15 mar 2008 5.264 10 36 Sundsvall 11 dec 2008 #5 Här har du en sida du kan hitta info på. Bara ringa eller maila och fråga oxå. http://www.gore-tex.se/remote/Satellite?childpagename=goretex_sv_SE/fabrics_cont_land_c/NavLanding&pagename=SessionWrapper&navid=HomeLanding
Här har du en sida du kan hitta info på. Bara ringa eller maila och fråga oxå. http://www.gore-tex.se/remote/Satellite?childpagename=goretex_sv_SE/fabrics_cont_land_c/NavLanding&pagename=SessionWrapper&navid=HomeLanding
gulingen Välkänd medlem 7 nov 2004 2.436 1 36 11 dec 2008 #6 Det svar som jag fick när jag frågade om tvättmedel hos ToBe "Hej. Vi rekommenderar inget speciellt tvättmedel. Vissa av jackorna skall torktumlas för att bygga upp membranen igen. Lycka till med tvättningen! Mvh/ Moa på Tobe."
Det svar som jag fick när jag frågade om tvättmedel hos ToBe "Hej. Vi rekommenderar inget speciellt tvättmedel. Vissa av jackorna skall torktumlas för att bygga upp membranen igen. Lycka till med tvättningen! Mvh/ Moa på Tobe."