UMEÅ WC 1 mars!!

U

UMEÅ WC 1 MARS!

Hur fan tar jag mig från busstationen i Umeå till Umåker!?
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Nu kan jag inte buss tid tabellen men det går ju bussar från vasaplan ( en bit från busstationen) som går till Röbäck och säkert också Umåker. Men dom brukar ju ordna gratis eller ialla fall speciella bussar som går till tävlinarna, har då vart så tidigare. Men jag vet inte om det blir något sånt i år.. Vilken tid går första startskottet?

 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
Om det inte går chartrade bussar eller om du missat dessa finns följande alternativ. Bussen du ska åka för att komma ut till travbanan är buss nummer 6, 9 eller 69 beroende på vilken tid som du ska åka. De avgår från hållplatsen som heter Järnvägstorget som ligger 20 meter från busstationens entré. Om du av någon anledning strosat in på stan för att köpa långkalsonger eller nått annat värmande så går de även från Vasaplan (en samling hållplatser som ligger vid biblioteket/kungspassagen./folketshus - ser man alla dessa tre samtidigt är man rätt). Väl på bussen så kliver ni av på Travbanevägen (inte närmast men lättast att hitta om man aldrig varit där tidigare och det skiljer inte många meter från de andra alternativen). Travbanan ligger på Travbanevägen 50 ca 1,5 km från busshållplatsen.