+ Smidigare än väntat.
+ Bra sug i motorn.
+ Går att stå på med, ingen traditionell bredbandare.
+ Bra framkomlighet
+ Bekväm
+ Utrymmen
- Irriterade oljud mellan 4500-5000 varv (90% av tiden)
- Hög bränsle förbrukning, senast 3 l/mil (Snitt ca 2.6)
- Kastar med originalskidorna
- Lågt drevad trots högväxel, toppfart 135.
- Lite plastig, skallrande ruta och små backspeglar som sitter för tätt.
Skidorna bytte jag till SLP PP och då blev den stabil, dock mer trögstyrd.
Oljudet kunde de inte få bort, möjligen är det oljepumpen som lever om sa de på servicen.
Dock låter det inte på friläge. Detta är djävulskt irriterande och man försöker att inte låta motorn gå under 5000 för att slippa detta.
Bränsleförbrukningen är en ren falsk marknadsföring. I glättiga broschyren stod det att motorn skulle ta 1.3. Färddatorn visar sällan ner på 1.6, kanske på slät väg i 60. Det är mer än det dubbla i verkligheten.
Jag hade en Polaris FST Cruiser (turbo 140 hk (boost 160) touring) tidigare som jag refererar mot och den tog 1.8 med samma körstil. Bekvämligheten är ungefär samma.
Accet upp till 100 upplevs rätt lika. Kan bero på att Lynxen är lägre växlad.
Svara gärna hur ni andra upplever 1200 motorn och problemen jag nämde.
+ Bra sug i motorn.
+ Går att stå på med, ingen traditionell bredbandare.
+ Bra framkomlighet
+ Bekväm
+ Utrymmen
- Irriterade oljud mellan 4500-5000 varv (90% av tiden)
- Hög bränsle förbrukning, senast 3 l/mil (Snitt ca 2.6)
- Kastar med originalskidorna
- Lågt drevad trots högväxel, toppfart 135.
- Lite plastig, skallrande ruta och små backspeglar som sitter för tätt.
Skidorna bytte jag till SLP PP och då blev den stabil, dock mer trögstyrd.
Oljudet kunde de inte få bort, möjligen är det oljepumpen som lever om sa de på servicen.
Dock låter det inte på friläge. Detta är djävulskt irriterande och man försöker att inte låta motorn gå under 5000 för att slippa detta.
Bränsleförbrukningen är en ren falsk marknadsföring. I glättiga broschyren stod det att motorn skulle ta 1.3. Färddatorn visar sällan ner på 1.6, kanske på slät väg i 60. Det är mer än det dubbla i verkligheten.
Jag hade en Polaris FST Cruiser (turbo 140 hk (boost 160) touring) tidigare som jag refererar mot och den tog 1.8 med samma körstil. Bekvämligheten är ungefär samma.
Accet upp till 100 upplevs rätt lika. Kan bero på att Lynxen är lägre växlad.
Svara gärna hur ni andra upplever 1200 motorn och problemen jag nämde.