Vädjar om hjälp att få tag i reservdelar till polaris widetrack -90!

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Har mailat på alla anonser på blocket, varit i kontakt med skoterskrotar, detta får bli mitt sista hopp om att få tag i de delar jag söker.

De delar jag är ute efter är 2 delar till växelhuset:

1, skarv mellan sekundäraxel & kedjehus.
2, en axel som sitter innuti kedjehuset som går in i växelhuset från sekundäraxeln.

har du något på hyllan, vet du någon som har. vänligen maila mig.

oscar.johansson.gavle@hotmail.com
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
måste tyvärr säga att du har ett väldigt svårt fall frammför dig, hyllsan mellan sekundäraxeln å utgående växellåds axeln köper du hos en polarisåterförsäljare.sådanna finns kvar att få tag på. axeln har dock utgått.Hur jag vet det e för att i 2010 repade jag min låda till min -95 widetrack ,fick tag i en axel som va mindre sliten än den jag hadde å fick slipa svetsa å svarva en annan lösning då 4000kronors axeln e i princip omöjlig att få tag på,Ring runt till ALLA sveriges återförsäljare av polaris å hör om dom har en axel liggandes,
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Jag fick hjälp av en mekanisk verkstad att lägga på svets och svarva om delar av sekundäraxeln på min widetrak, gick på femhundring. Nu har ju du nåt annat bekymmer, men jag menar det blir ju inte några stora materialkostnader utan mest timtid. Man får bra många timmar för 4000 kr som axeln kostar. Ta med trasgrejerna och be nån verkstad titta om det går att repa eller nytillverka.
 

hama

Medlem
6 feb 2006
30
0
1
Brunflo
Hade liknande problem på min Longtrack. Splineshylsa inte höll. Svetsade en hylsa på sekundäraxeln som passar tajt över växelaxeln och har en 8mm bult rakt igenom. Fått göra lika på drivaxeln med, Problemet blir att vridmomentet slår av bulten efter ett tag.