Vänstergängad skruv till zrt 800

29 jun 2007
46
0
1
älvkarleby
Hej, nu när snön äntligen komit tänkte jag sätta ihop skotern som jag hade inlämnad för felsökning, det rigtiga felet är fixat och skotern gick som en klocka i sommras. men nu när jag bytte linhjulet ser jag att dom som felsökte den inte har dragit åt svänghjulet alls:mad2: så skruven som ska hålla i den är helt förstörd, allt annat har som tur klarat sig men har letat efter en skruv hoss special butiker och kollat åter försäljare utan att hitta nått är det nån här som vet vart man kan få tag i en vore ja väldigt tacksam:bigsmile:
 
29 jun 2007
46
0
1
älvkarleby
japp det är vänstergängat, jo återförsäljarna måste ju ha så ska försöka få tag i nån idag.
tänkte mer om de va nån som visste nån special butik som sålde mycket sånt så ja slipper beställa och vänta de är ju ganska bråttom :p
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Pratar du om skruven som håller svänghjulet , det gängade hålet i vevaxeln på MAG sidan ???????? .
Har skruvat Arctics big block tripplar i mer än 20 år och har då aldrig stött på en vänstergängad skruv på den i alla fall .

M10 x 1,25 är gängan på bulten där Höger gängad , har 3 vevaxlar i garaget med samma gänga