våga man köpa zrt 800 tips tack

hocke

Medlem
26 okt 2006
24
0
1
härnösand
fundera på att köpa zrt 800 men men våga man eller blir det motor haveri och då blir det dyrt något man kan gjöra för att förhindra deta polarn köpte en zrt 600 som gick hur bra som helst men så small det till i motorn då hade veven gått av 2 cyl väck så man är lite skeptisk men sugen.. de går utav helvete sägs det ...är den någon som är kunnig
 

Krigarn

Medlem
5 dec 2008
8
0
1
jag har en gammal zrt 800 numera trimmad 1000 finns få skotrar som är rappare än dom men det kräver sin tribut med skruvandet har svetsat veven två gånger bytt cylindrar nicasilat cylindrar bytt kolvar demontera och smörja balansaxel lager byta vatten pumps tätningar och skotern blir inte mer värd för det och den är ganska tung men foxarna är renoveringsbara iallafall men nu ska jag inte bara måla fn på väggen.
Effekten ljudet draget när man kan ligga i 100 dra på och skiderna tar inte ibacken förräns i 160 och fortsätter en ett tag till.soppan! kan touring köra den på bra spår under 2 liter milen men leka i snö kan man trycka igenom nästan 5liter!
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Nu börjar väl dom flesta zrt 800 ha en hel del mil på nacken. Själv köpte jag en -99a som hade gått ca 200mil för en del år sedan. Fick då höra av många att den nog inte skulle bli så långlivad...kolvhaveri...vevhaveri osv. osv. men sålde den iallafall 700mil senare utan att ha rört nåt i motorn.

Såg den i våras igen med ca 1100mil på mätaren och enligt ägaren fortfarande oöppnad motor sånär som på bytta reedkorgar till vf3. Så nog kan dom hålla bra många mil fast med rätt underhåll också. Finns säkert även en hel hög som inte hållit så bra.

99orna har däremot lite lägre effekt pga. lägre tändkurva (blev bytt cdi box på dom flesta maskinerna) så dom kan nog kanske hålla bättre därför.

Sen går dom ju som tidigare skrivet utav bara helvete när dom går bra.
Tyckte min 99a med lägre effekt gick alldeles tillräckligt bra omdrevad, justerade variatorer samt ngt. ombestyckad och andra slutburkar i övrigt helt std i motor.

Kanske lite jobbigt i längden att skidorna helst inte ville vara kvar på backen vid gaspådrag:)
 

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
jag tror att sköter man om dem så ar dem inte värre än andra skotrar.jag själv har en thundercat.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jag har en gammal zrt 800 numera trimmad 1000 finns få skotrar som är rappare än dom men det kräver sin tribut med skruvandet har svetsat veven två gånger bytt cylindrar nicasilat cylindrar bytt kolvar demontera och smörja balansaxel lager byta vatten pumps tätningar och skotern blir inte mer värd för det och den är ganska tung men foxarna är renoveringsbara iallafall men nu ska jag inte bara måla fn på väggen.
Effekten ljudet draget när man kan ligga i 100 dra på och skiderna tar inte ibacken förräns i 160 och fortsätter en ett tag till.soppan! kan touring köra den på bra spår under 2 liter milen men leka i snö kan man trycka igenom nästan 5liter!

Skiljetecken, mellanslag, nytt stycke osv.:rock: