v-force 3 VS boysen reeds

tompanL

Medlem
19 nov 2008
12
0
1
Östersund
tja har en summit 800 som jag tänkte byta reeds på, sitter v-force på nu men som är knappt ett år gammla och dom har redan spruckit i gummit,,

nu tänkte jag byta till boysen så jag tänkte se om det finns några för och nackdelar..

alltså v-force 3 eller boysen??
 
4

426H

Har satt på boyesen på min 800 i år. Hoppas dom skall hålla bättre, det är ju aluminium. Men det återstår att se. :)
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
jag föredrar boysen då de är alu och går inte lika lätt sönder.
sen är dom i bättre prisklass
 

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
E då bara piss me allt va insugsgummi hette!!! haft massa problem me orginal gummin så stoppa dit boyesen i slute av förra säsongen o trodde allt va glömt men ida gav det lilla gummit som dock e på boyesen upp,fick åka på halv choke till o från i 2 mil så motorn inte skulle nypa,hade tur.
Reva på ca 30mm på ett gummi.

Nu e ju frågan vart man lättast få tag i gummin som passa,lär ju inte finnas hur som helst:(
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
E då bara piss me allt va insugsgummi hette!!! haft massa problem me orginal gummin så stoppa dit boyesen i slute av förra säsongen o trodde allt va glömt men ida gav det lilla gummit som dock e på boyesen upp,fick åka på halv choke till o från i 2 mil så motorn inte skulle nypa,hade tur.
Reva på ca 30mm på ett gummi.

Nu e ju frågan vart man lättast få tag i gummin som passa,lär ju inte finnas hur som helst:(
Är det inte det gummit som kostar 30kr och kan bytas ut? :)
 

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Jo d framgick för mej nyss;),men tro om en "vanlig" handlare ha sånt?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
BOYESEN !

E då bara piss me allt va insugsgummi hette!!! haft massa problem me orginal gummin så stoppa dit boyesen i slute av förra säsongen o trodde allt va glömt men ida gav det lilla gummit som dock e på boyesen upp,fick åka på halv choke till o från i 2 mil så motorn inte skulle nypa,hade tur.
Reva på ca 30mm på ett gummi.

Nu e ju frågan vart man lättast få tag i gummin som passa ?,
lär ju inte finnas hur som helst :(
Jo d framgick för mej nyss ;),
men tro om en "vanlig" handlare ha sånt ?

Enklast är nog att du ringer den Svenska BOYESEN generalagenten :

www.glansgarden.se/



.
 

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Jo d e ju bombsäkert att kontakta dom direkt,men du vet ju själv va man tyck om leverans tider:boring:.men så kan d va,d ordna säg.man få va gla för de lilla,lynxen kunde ju ha nypit oxå. ha d
 

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
Sv: BOYESEN !

Enklast är nog att du ringer den Svenska BOYESEN generalagenten :

www.glansgarden.se/



.
Ringde glansgården förra veckan för att köpa till min 800 (2003 - ZX) . Det var dock slut - i hela Sverige! Verkade även vara ett faktum för fler modeller. Synd ...

Så istället för att köpa BRP original (1150 SEK /styck, dvs 2300 /par) så köpte jag V-FORCE kit för 2700 -kändes prisvärt ändå?
 

madmagoo

Medlem
22 sept 2006
30
0
1
Köpte Boyesen nu i veckan 3900:- så om påståendet att Vforce ska vara dyrare verkar inte helt korrekt :)
Mina "orginal" gummin skulle båda mina lokala handlare ha 1500:- st för så jag tyckte att 900 inte va så farligt för "bättre" grejer.

Fick du Vforce för 2700 så var glad.

Ps. Köpte mina hos http://www.peperformance.se/ endast porto avgift i frakt .

Och dom hade på lager RAD81A-2 som e samma på 700 och 800 01-03
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Är kvalitén så dålig på v-force som man kan få känslan av att läsa den här tråden? Måste ha nya gummin och står och väljer mellan boysen eller v-force, frågan är bara om boysen är värd de extra hundralapparna? Dela gärna med er av erfarenheter!
 

madmagoo

Medlem
22 sept 2006
30
0
1
Enligt en bekant som trimmat/trimmar mycket så håller boyesen bättre men du tappar 3-4 hk på hela registret medans med V-force så får du ett par hästar.

Jag har boyesen och jag kan säga att jag inte upplever att jag tappat något. Fått bättre gas svar men det är säkert för att orginal gummina var spuckna båda två.

Jag skulle köpt boyesen igen om jag skulle behöva byta ... dom håller för evigt den lilla gummi biten är i princip gratis.Tror dock att gummit håller det känns sjukt stummt hade problem att få in förgasar halsarna när jag monterade.
 
N

N_w

äääh bullshit, go for boyesen dom har hållt på med det där ett tag...
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Gött! Samtliga 3 som svarat verkar ge tummen upp för boysen så det är väl bara att köra på det då. Tackar och bockar för svar! :nod:
 
Reactions: Booonie