V-kit summit ??

Mickeee

Aktiv medlem
1 jan 2009
82
0
6
luleå
Hej Undra vad det blir för skilnad när man sätter ett variator kit?
Har en summit 600 -99 som jag tänkte sätta ett v-kit på..?

:beer:

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Summit 600 är en kungskoter! Har en själv fast den kör tanten nu! Den bara går å går! 1700 mil har den gått utan renovering, bara kolvar och insugsgummin vid 1000 :D

Maila Dynamo Joe på http://www.mxzx-revzone.com/ och fråga efter ett kitt.. han själv har/gör inget men då rekommenderar han nån annan kille som gör sådana kit.. kommer inte ihåg vad killen hette! Jag köpte ett sånthär kitt med inte så stora förväntningar men de blev en annan skoter!! Skotern går kanon och den håller 8000 varv hur tungt de än går och den går att resa rakt upp hur lätt som helst! Den tvekar verkligen inte på gasen utan backshiftar REJÄLT!

En kort film ifrån 2 år sedan när jag själv hade den!

http://www.garaget.org/video/xlvvskkwyr0f

MYCKET NÖJD!

/F

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Haha nej , sätt bara nog med vikter så den inte varvar över 8000 rpm... varvar du typ 8500 rpm så tar motorn skada.. och då har du ingefär 50 hp och de vill du inte ha =)

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
Det undrar jag också!. Har införskaffat mig min första skoter i vintras. Just en Summit 600 -99 :) Och vad kostar ett sådant kalas/variatorkit och ger de nått? Alltså är det värt?

Mvh

N

N_w

enligt mig äre nå jäkulst bättre körstil med v-kittet, Jag har ett liggande Cudney Racing till just mxz -99. Jag köpte mitt för 3000kr från USA i vintras. till salu om du är intresserad?

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
Jao kanske de! Du bor ju i Lycksele (eller hur?) så he är ju nära till hands :)

Då skulle jag vilja få lite mer info ang. variator-kit (mer allmänt)? På vilket sätt blir det bättre, alltså hur fungerar ett variatorkit, vad gör det med variatorn så att den blir bättre?

Är de nått att ha/värt pengarna ?
Och det kittet du har till salu (finns det något modell namn på det?)

N

N_w

jooo jag bor i lycksele. Backshiften är ju de som blir bättre, alltså att den växlar ner t.ex vid tungkörning mycket puder osv.. man kan säga att den orkar hålla motorn på 8000rpm utan problem. Alltså utan att få det där att den inte orkar någe mer. Man känner även detta vid ledkörning när man släpper gasen och ger igen så reagerar den väldigt snabbt..

Märke: Cudney racing,
innehåller: viktpinnar, flera storlekar på vikter, helix, sekundärfjäder, primärfjäder slår in på ca 4600-4700rpm
enligt mig så äre värt att ha v-kit det här är de första jag har köpt och jag är väldigt nöjd med det, jag kommer nu alltid att använda v-kit på mina framtida maskiner... säger inte detta för att frästa dej!!

Last edited: