Vad använder ni för handskar när ni kör?

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
En fjälltur med pow pow, matpaus och efterföljande paltkoma och reflexerna är inte på topp.

Senast redigerad av en moderator:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag använder normalt Klim "nåt", ofodrade handskar.
Börjar dock efter fem säsonger bli lite väl ofodrade, då det är ett stort hål på höger tumme...
Kalla dagar lyxar jag till det med Klim PowerXross.

Är det bara jag som inte känner ett stort behov av "jättevarma" handskar?
Tunna räcker gott i kombination med handtagsvärmare.
Hade en kort period handskydd också, men dom åkte väck ganska omedelbart-upplever dom som mest ivägen.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Åker i tunna ski-doo handskar mest hela tiden och brukar ha ett par varmare "åka-hem" handskar i dynan.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Åkte med nå neoprenaktiga handskar förut men fick bara massa valkar å blåsor. Nu kör jag med pösar och tunna skinnaktiga arbetshandskar, funkar prima. Känns lite äckligt med påsarna i början, som att man skulle sitta fast men man vänjer sig fort. Rekomenderas VARMT.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ska prova MotorFist:s ofodrade handske i år och se hur den funkar isf Klim, fick så sjukt bra pris på den att det inte fanns ngt alternativ....tror jag betalade 190:-+ev tull och moms!

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Även jag får rätt bra med blåsor och valkar i nävarna när jag kör, trots att mina nävar är rätt bra härdade från att golfspel.

Kör i dagsläget med ett par tunna DC jag inte minns namnet på, tycker dom funkar bra att köra i och är lite snällare mot mina händer.

Ska kolla upp dom där vackra påsarna. :)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, om det var mitt inlägg så är det kronor. Eller, som jag skrev det 190:-
Har inte fått hem dom än, men jag räknar kallt med tull och moms-så det blir antagligen bortåt 300:- totalt i slutändan.
Kronor alltså. ;)

(Sedan har jag iofs köpt ett nytt par Klim PowerXross för säsongen, och dom kostade 750:-
Skitdyrt, men dom är djäkligt bra, och dom gamla har hängt med i fem år-och får fungera som back-up även i fortsättningen.)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vilken sida beställde du på?
gearhead.com

Frågan är hur mycket dom har kvar av "normala" storlekar-jag köpte på rea, och när jag kom på ett par dagar senare att jag var dum (snål) som inte beställde till barnen också (beställde till mig och frun) så fanns det inte M kvar iaf...men kolla! :)

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Såhär ser de handskar ut som jag kör med i dag.

Kompletterade med enduromuffar från Biltema, så får man se hur det funkar.