Vad bör man byta ut på en et 340?

Oskar1

Medlem
18 jan 2010
26
0
1
Jag har en et 340 som jag brukar åka på varje år på loven typ men eftersom den är rätt så gammal så undrar jag vart man kan få tag delar(billiga helst) och vad som bör bytas ut då jag har typ noll koll på skotrar förutom att dom är roliga att köra:). Skotern har jag fått av mina kusiner som fick den av farfar aa ni förstår den har vart med ett rätt så långt tag och är i dåligt skick ( mattarn har INGA kammar kvar så en sån är väll prio 1) men den startar iaf. Jag är bara 14 så har väll inte jättestor budget och har inte tillgång till den nu så ni vet
Edit: det är "sport" versionen av 340

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
jaduuu.. tror kanppast du nöter ut motorn i första taget och en ny matta är väl inget altenativ men kolla på blocket där finns det mesta!

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
En bra begagnad matta, samt en ny fin variatorrem om den befintliga börjar vara sliten, putsa även variatorskivorna med stålull eller sandpapper om det finns rost.. å kanske kolla så insugsgummit inte har torrsprickor (drar tjuvluft) 2 tändstift. Sen borde du kunna köra igen, du kan även byta olja i kedjehuset. Funkar att sätta vanlig 80w90 växellådsolja ! Lycka till :peace:

Oskar1

Medlem
18 jan 2010
26
0
1
En bra begagnad matta, samt en ny fin variatorrem om den befintliga börjar vara sliten, putsa även variatorskivorna med stålull eller sandpapper om det finns rost.. å kanske kolla så insugsgummit inte har torrsprickor (drar tjuvluft) 2 tändstift. Sen borde du kunna köra igen, du kan även byta olja i kedjehuset. Funkar att sätta vanlig 80w90 växellådsolja ! Lycka till :peace:
om jag ska köpa matta vad är det för mått/mattyp som gäller? . Tror faktiskt att jag inte har nå rost :biggrin1: tack för svaren nu blir det nog till att meka lite om några veckor

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
du vet väll att dom har extremt små kammar orginal? tror det är istort sätt omöjligt att få av dom på dessa ;) så att alla skulle va borta låter inte så trovärdigt

Oskar1

Medlem
18 jan 2010
26
0
1
du vet väll att dom har extremt små kammar orginal? tror det är istort sätt omöjligt att få av dom på dessa ;) så att alla skulle va borta låter inte så trovärdigt
dom är borta allihopa tillomed plasten(tror det är plast inte säker) syns typ överallt så det är fullt möjligt