Vad för skoter ca 50-60k?

Aquafresh

Aktiv medlem
6 apr 2008
78
0
6
Tjenare ska nu köpa skoter och är i valet och kvalet vad jag ska köpa.
Har tittat rätt mycket på lynx 550 -08 men jag vet inte om det blir för liten motor? Är ute efter en med modernt chassie, bränslesnål är ett plus. Hur är det med värdeminskningen, hur mycket tror ni en 550 faller mot tex en rev 600 04 som ligger i ungefär samma pris?

Vilken skoter skulle ni ha valt och varför?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
550n brukar stå sig bra. Med rätt justering går den riktigt bra också. Dock ingen värsting racer. Toppar väl 120 på mätaren. Hade en kort en dock. Billig försäkring, går snålt när man kör lungt. Hårdkörning ca 3 liter milen. Under 2 liter kör man utan problem om man inte ligger pluggen hela tiden :)

En ny maskin är alltid en ny maskin så är det bara. Tycker lynx har bättre körställning än REV. Inte lika extrem.

Alternativet kan vara en RX eller RS Yamma och sen handla styrhöjare + apexdyna.
Det blir garanterat soppasnålare. Och tyngre :)

Men för 60 000 bör du kunna hitta en -06 Lynx 600'a. Eller nyare för den delen.
Vi var dock nöjda med 550n. Räkna med att dreva ner lite och ombestycka den när den är inkörd.

Går alltid att justera lite och få den bättre än från fabrik.
Men visst känns det att 57Hk inte är något monster...

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
då ska du nog ta en 600 framför 550, kan nästan lova att du kommer bli missnöjd med kraften i 550in, Lynx eller Ski-Doo gör väl inte allt för stor skillnad, funderar du på en phazer så råder jag dig att testa den först, eller om det går, testa alla :)