vad kostar försäkring ?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det är jävulskt olika fårn bolag till bolag och beroände på vart man bor. Och hur gammal den som skoter är står på.

Över 25 så är den billigare.

indy440

Medlem
6 dec 2007
38
0
1
Jokkmokk
Det är jävulskt olika fårn bolag till bolag och beroände på vart man bor. Och hur gammal den som skoter är står på.

Över 25 så är den billigare.

okej , då är det alltså bra för den står på morsan. föresten blir den mycket billigare om man är över 25 år ? och jag bor i jokkmokk .

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Kontakta ett företag som heter försäkringsproduktion, där kan du teckna vagnskadeförsäkring för märkesförsäkring, trafikförsäkringen tecknar du hos den som är billigast.
http://www.forsakringsproduktion.se/:rock:
Hur fungerar det då om skotern skulle bli stulen?
Det är den ju ntee försäkrad mot om du skaffar en vagnskadeförsäkring hos ett bolag. Sen trafik hos en annan! Eller har jag fel?`

Mvh//Ronny

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Börjar bli allämt less på folk som startar sånna här tråden, är det för jobbigt att ringa de få bolag som finns samt att söka här på forumet

Det startas väl någon tråd i veckan och försäkrignsfrågor när ska folk inse att ingen annan kan svara på hur mycket din försäkring kommer att kosta när det är fler faktorer än bara skotern som är inblandad

Antar att snart kommer årets 2 miljoner frågor om att importera skoter snart upp också

Inget illa menat du som startade tråden men som sagt..

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Hur fungerar det då om skotern skulle bli stulen?
Det är den ju ntee försäkrad mot om du skaffar en vagnskadeförsäkring hos ett bolag. Sen trafik hos en annan! Eller har jag fel?`

Mvh//Ronny
Trafikförsäkring är obligatorisk bl a för bil, mc och moped,mm. Den ersätter alla personskador och sakskador som du vållar med fordonet. Skador på ditt fordon ersätts från motpartens trafikförsäkring om denne är vållande till trafikolyckan. Trafikförsäkringen kan kompletteras med ett skydd för det egna fordonet.
Halvförsäkring innehåller stöld-, brand-, glas-, maskin-, räddnings- och rättsskyddsförsäkring.
Helförsäkring ersätter även skador på det egna fordonet vid exempelvis en krock,mm.

Vagnskada = helförsäkring