Vad skall jag köpa för skoter... ?

DoDo

Medlem
1 jul 2006
10
0
1
Älvsbyn
:) Hej alla ni som bara sitter och väntar på att snön ska komma !!

Jag har jobbat hela sommaren och ska nu ÄNTLIGEN köpa skoter men har ett litet problem.... Jag vet inte vad jag ska köpa för någon maskin ? :confused:

Jag har funderat lite på MX-Z men insett att jag nog inte riktitgt har råd med en sån... har även funderat på en Ultra men är nästan lite mer sugen på en twin...

Är det någon som har några vettiga förslag på vad jag ska köpa för någon maskin ?
Den får max kosta ca 25000:-
Det spelar egentligen ingen roll om det är twin el. tripple bara det håller och funkar bra och helst inte drar 5 liter/milen :D

jajja tacksam för svar /// Danne

Senast redigerad av en moderator:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
eftersom du säger att du sparat ihop på sommarjobbet 25 lax så gissar jag att du har studiebidrag under resten av året då skulle iaf jag rekomendera att du inte lägger exakt varenda tusenlapp på skotern så du sen knappt har råd att köra den under vintern, för studiebidraget räcker inte långt och man vill ju tanka sig själv under vintern och inte bara skotern

http://www.blocket.se/vi/9208318.htm?ca=1_2_s

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Beror ju på egentligen vad du ska använda den till? Kan själv rekomendera en V-max 500 Xtc mellan 97-99 hade en 98:a å den gick jävligt bra + att den var billig i drift! Sällan man låg på över 2L milen!! Och så var det jävligt bra dämpare på den!

Lycka till med köpet:)

Mvh//Jonas

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Jag
Beror ju på egentligen vad du ska använda den till? Kan själv rekomendera en V-max 500 Xtc mellan 97-99 hade en 98:a å den gick jävligt bra + att den var billig i drift! Sällan man låg på över 2L milen!! Och så var det jävligt bra dämpare på den!

Lycka till med köpet:)

Mvh//Jonas
Jag håller med Xtc är fina skotrar för billig päng å funkar grymt bra

DoDo

Medlem
1 jul 2006
10
0
1
Älvsbyn
Jag får tacka för dom här svaren och ställa en liten följdfråga.

jag tycker att xc 700 lät väldigt intressant och ryktesvägen har jag hört att polaris allmänt från 90-talet (bortsett från rxl och indy 650) är väldigt slitstarka och pålitliga maskiner med hyffsat bra komfort?? är det någon som kan bekräfta/förneka detta??

DoDo

Medlem
1 jul 2006
10
0
1
Älvsbyn
nu har jag en liten fråga till...är det nån som har erfarenhet av ultra sp -96?? verkar vara en riktigt rolig skoter med klös i efter vad man har hört??

//Danne

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
att jämföra en ultra sp mot en xc700 e som att jämföra en nissan micra mot en dodge viper
ultran e på ca 105hp och xc e på ca 125hp gassvaret e som natt och dag
soppa förbrukningen e inte till ultrans fördel
det enda pluset som ultran får av mig e att dom e mycket pipvänliga ger en stor effektökning