Variator fråga, SKS 700 -03

RickardR

Medlem
14 jul 2009
34
0
1
Öjebyn
Hejsan håller på att gå igenom min sks 700 som köptes in förra vintern.
Är så att variatorn "glappar" axiellt eller glider axiellt, är detta normalt?
Hur mycket ska dom glida isf?

Tacksam för svar

Mvh Rickard
 

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
vad jag har fått veta , så är det rätt viktigt att primärvariatorn inte glappar. rätta mig någon om jag har fel?
 

RickardR

Medlem
14 jul 2009
34
0
1
Öjebyn
Jo nä jag har uttryckt mig lite klantigt, är inte primären det gäller utan sekundären, primären har jag haft in på verkstad för genomgång.

Mvh Rickard
 

RickardR

Medlem
14 jul 2009
34
0
1
Öjebyn
Hittade en likadan axel från en av mina skrotade skotrar och kände på den variatorn är samma sak där så måste vara att det vara vara ett litet glapp=) om inte kan någon medela.

Mvh Rickard
 

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Glappet du känner är helt normalt om det inte är gigantiskt, de kallas flytande sekundär och gör att variatorn kan linjerara sig själv. men som sagt det ska inte vara jätte stort axielt spel och variatorerna måste ändå vara bra linjerade från början...
 

RickardR

Medlem
14 jul 2009
34
0
1
Öjebyn
Glappet du känner är helt normalt om det inte är gigantiskt, de kallas flytande sekundär och gör att variatorn kan linjerara sig själv. men som sagt det ska inte vara jätte stort axielt spel och variatorerna måste ändå vara bra linjerade från början...
Tackar för svaret =)
Jo jag har kollat upp med Polaris och dom sa samma sak, den är bra linjerad i övrigt, vart bara orolig:p hade inte för mig att det skulle vara så... är inte mega spel, precis som att en schimsbricka är borta.

Mvh Rickard