Vad var det för slags kit då? Jo jag förstår ju att jag måste justera in det som jag vill ha det. Hur funkar det för dig att köra original variatoruppsättning, för du har väl excellsystem och powercommander. Dvs mer effekt borde ju inte bli optimalt med variatorer som är kalibrerade för mindre effekt?Körde en nytro med variatorkit nyligen och den gick väldigt fin jämfört med min som är original. Variatorn gick jätte mjukt i lågfart samtidigt som den växlade upp som tusan på höga varv. Nu hade ägaren till den nytron laborerat rätt mycket med sitt kit...de sitter ju tre vikter på ramperna till nytron så du kan ju plocka med vikter och få skotern att gå precis som just DU vill.
Vad var det för slags kit då? Jo jag förstår ju att jag måste justera in det som jag vill ha det. Hur funkar det för dig att köra original variatoruppsättning, för du har väl excellsystem och powercommander. Dvs mer effekt borde ju inte bli optimalt med variatorer som är kalibrerade för mindre effekt?
MatsT:
Vad såg du för fördelar med kitet då? Accade skotern bättre eller vad?
Vet faktiskt inte vad de var för kit. Kan kolla det. Jo nog går man i tankarna om ett eget kit men men skotern går rätt bra ändå... Fast man ska ju som bekant, aldrig säga aldrigVad var det för slags kit då? Jo jag förstår ju att jag måste justera in det som jag vill ha det. Hur funkar det för dig att köra original variatoruppsättning, för du har väl excellsystem och powercommander. Dvs mer effekt borde ju inte bli optimalt med variatorer som är kalibrerade för mindre effekt?
Men är du inte inne i varvstoppen om du kör Excellsystem? Utan variatorkit så jobbar ju variator på helt fel varvtal om du gjort förändringar så som avgassystem, luftfilter eller dylikt. Optimal effekt har du vid 8800-8900 varv,Vet faktiskt inte vad de var för kit. Kan kolla det. Jo nog går man i tankarna om ett eget kit men men skotern går rätt bra ändå... Fast man ska ju som bekant, aldrig säga aldrig
Den är redan nerdrevad 2 kugg, det gjordes samtidigt som jag monterade en 44:as matta.Om du inte brukar ligga på sjön och testa toppfarten så skulle jag rekommendera att börja med att dreva ner skotern. Blir bättre acceleration samt bättre på att smyga i skogen. Det enda som blir sämre är toppfarten. Drevar man ner lilla drevet 2 kugg så kostar det inte så mycket
Inte vad ja märkt hittills, men de är mycket möjligt. Har inte pressat den tokhårt än...Men är du inte inne i varvstoppen om du kör Excellsystem? Utan variatorkit så jobbar ju variator på helt fel varvtal om du gjort förändringar så som avgassystem, luftfilter eller dylikt. Optimal effekt har du vid 8800-8900 varv,
Om det är mig du menar, så varvar den ca 8500 i snön. Där det är hårt kliver den upp mot 88-8900.Vad varvar den nu? Vad är det du vill ändra på?