Variatorkit till Phazer 480, finns det?

Kroffe88

Medlem
1 feb 2011
42
0
1
Har funderingar på att få min skoter att bli lite piggare nu till vintern.
Det är alltså en Phazer 480 -1990.. Det som är gjort på den nu är att hela motorn har gåtts igenom men nya packningar och nya kolvar.
Har fått tag på en bättre boggi som är 307x38 med foxdämpare och 38mm kammar..
Försöker göra den till en stabil skoter som bara ska gå och möjligtvis lekas med på sidan om leden och plumsa lite puder, då till problemet! Jag skulle vilja få den något starkare då jag inte är ute efter topphastighet.. Går det att göra något åt den? Finns det variatorkit och hur fungerar ett sånt? Något annat man kan göra? Hört talas om trimpipa men gör dom verkligen så mycket, dom lever bara inte om?

Många frågor som jag hoppas få svar på :) Har ni egna förslag på vad jag kan göra så tar jag gärna emot dom!

mvh,
Kroffe :ciao:
 

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
Tror inte att det finns något variatorkit till dessa maskiner. Men du kan ju bygga ett eget.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag hade en Phazer -91 en gång i tiden. Vi hade satt på dubbla flatslide förgasare på den, kortat y-röret något, sen hade vi en totaltek trimpipa på den. Utöver detta då så trixade vi en hel del med variatorena. På Fjädringssidan hade breddat den fram och så satt den öhlinare inuti termosarna...även Öhlinarne bak Den gick riktigt bra ...hängde med dom moderna 440 maskinerna som kom på senare delen av -90 talet...typ MXZ 440 och liknande...

Tyvärr minns jag inte vad vi använde för komponenter i varatorn...och det skulle ju inte passat din hursomhelst eftersom det vi tog fram var anpassat till min motor med trimgrejerna på.