variatorkitt till m800, diablo vs MDS?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Kör skälv diablo, funkar klockrent så kan varmt rekommendera det!
Har inga erfarenheter av Mds men har även hört bra om det så...?
 

power_valved

Medlem
23 nov 2006
42
0
1
Hej
Har kört med båda två och dom fungerar mycket bra .
Den tar igång mjukare med diablo än med mds .
Har inte klockat viket som är snabbast .
 

Froog

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Hur håller dom varven i lössnö och varierande höjd?
Min -14 med org variatorer håller inte varven som den borde.
Hur blir backshiften med kiten? Känns som att man borde fixa med sekundären för att förbättra backshift på led?
Någon som kan jämföra mds med speedtechkitet med magnetvikterna som även innehåller även helix och sekfjäder?
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
vilket av kitten ger bäst backshift? Verkar som att det är en smaksak mellan dessa två, då det bara pratas gott om båda två!
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
höjer min fråga ytterligare, då detta med v-kitt kan vara en jäkla djungel, utöver dessa två hur är erfarenheterna av andra kit från t. ex speedwerx, bmp m.fl? någon som kan uttala sig? :)
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Åker med bikemans variatorkitt, ställbara magnetvikter och ställbar Helix, alla borde hitta en inställning som passar dom.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Jepp. Mkt lätt att vikta om och ställa helixen om man ha verktyget till den.
Sen att man inte behöver hålla på med bultar och brickor för att vikta om är också en fördel.
 

piirkah

Aktiv medlem
4 feb 2014
69
1
8
Åker med bikemans variatorkitt, ställbara magnetvikter och ställbar Helix, alla borde hitta en inställning som passar dom.
Köpt från speedtech? Får känslan av att det kommer finnas för mkt att justera.. Man kommer aldrig bli nöjd haha :)
 

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Jepp de är det.
Hittade ganska rätt direkt, så nu behöv ja bara justera helixen om föret ändras.
Har samma helix. Vilka lägen föredrar du för respektive före? Jag har bultarna ställda näst längst till höger. (kommer inte ihåg om det är åt det lösare eller mjukare)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Vet inte om jag nämnt det men med diablo kittet kan du justera varvtalet på din maskin utifrån med ca 300rpm, så i helgen med tungföre i Hemavan tog jag bara bort två brickor och vips varvade maskinen som hemma i kustlandet, tar max 5min och allt man behöver är en insex nyckel, väldigt smidigt!
 

kr ingebrigtsen

Välkänd medlem
30 sept 2010
100
0
16
Noen som har mere erfaring med diablo kitt, vurderer dette på min. man bytter vell begge fjærene, helix og vektene med det kittet?