Vattenfylld sdi motor?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
ta lösstiftena och dra ut den, som man gör med en vanligt skoter med gasare, sen tömmer du tanken och olje tanken och byter soppan och oljan, sen e de bara till och prov starta, du kan få dra ut den några ggr innan den startar.

oskstr

Aktiv medlem
27 nov 2008
60
0
6
Umeå, Stöcksjö
Men lilla vän, he ändå som är skillnad på en direkt och en INdirekt är ju att så att han får en del av förbränning inne förkammarn! och direkt insprutninger får förbräningen av bränsle, syre och tändningen direkt i förbränningsrummet!

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Ur med stift, loss med avgasrör, töm tankarna och dra, och dra, och dra och dra.

Sedan är det bara fylla på med ny olja och ny soppa. i med nya stift, och sedan hoppas att den startar snällt och fint.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hallå ni har glömt lite.

Gå lös med 5-56 i el kontakter etc.

Byt kjedjehus olja.

Ta loss dynan o torka den (c:a 4-7dagar i rumstemp)

Fetta lagrena etc.

Använd lämpligt verktyg för att tömma vevhuset (själv har jag en sån här:http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=650207 )

Btw, är det inte rotax som kör med separat insmörjning av något ramlager?
Värt o kolla upp.

(jag fattar varför många av sveriges maskiner ser ut som dom gör ;))

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kommer ihåg när man höll på själv. Körde en hel sommar med samma "olja" i kedjehuset, bara nya stift och bensin och olja efter sänkning.:bootyshake:

Och det tar väll BRA mycket längre tid att torka en dyna.

En polare hade sin ute i solen varje dag en hel sommar (utan överdraget)
Den vart fortfarande stenhård på vintern :D

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Alltså det bästa hade vart om du hade delat vevhuset och tömt det på vatten! Tror det är 2st här som skurit efter vattenkörning nu :p Själv badade jag med min också, men hade isär allt och renoverade lager osv!

XCR670

Välkänd medlem
28 okt 2007
134
0
6
Vindeln
asså inte för jag vet så mycket om skotrar, men jag går ju på liljaskolan så jag kan ju en hel del om motorer! =):hmmmm:

behöver ju inte betyda att man kan en massa bara för att man går på lilja :p...

har själv gått där så ja vet vilken skillnad de e på folk å fä så att säga....

sen äre en ***** skillnad på SDI å ETECH'n som är direkt insprutad medans SDI'n tycker jag räknas som en "elektronisk förgasare" enkelt beskrivet....

46mm MIKUNI :beer: