veck/byngel xtx

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
upptäckte igår ett veck/byngel framför boggiinfästningen bak/höger igår!:sad2:

vecket/byngeln följer kanten på förstärkningen för boggiinfästningen uppifrån och ner till fotsteget även fotsteget är byngligt/krokigt i vinklingen!

någon som har varit med om liknande? har kört 90 mil, har aldrig haft något hårt genomslag !

dessutom om det slår igenom så hårt så brukar det ju ge sig uppåt, inte frammåt??

surt när man har en fjällvecka framför sig i påsk!

blir fram med gummiklubban och ett lämpligt mothåll och försöka räta ut byngelvecket! för mattan går ju snet nu när boggiinfästnigen är flyttad frammåt nån cm!

//johan
 

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
det är det som är så konstigt! jag tycker inte att jag har gjort något som ska orsaka den skadan!
 

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
men som du beskriver det! landa på rullen låter ju som en logisk orsak! eller enda sättet att byngla chassiet frammåt

//johan
 

cornerlake

Medlem
17 feb 2011
14
0
1
Kan det inte vara så att det gått lite djupt i snön och träffa nå Hårt?
Ser ju ut att va en byngla uppåt underifrån på ena sidan. Skulle nog farit på verkstan, chassie byte e inte gratis så det borde vara försäkringssak
 

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
om smällen tagit underifrån borde byngeln vara horisontell och inte vertikal! fotsteget har nog fått byngeln av vecket på tunneln
 

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
Axeln gjord av aliminum som kontrollstaget fäster i var böjt frammåt/uppåt!( bakåtglidning som slutade mot en sten). Gjorde så att kontrollstagen som sköter vikttfördelningen inte kunde röra sig. Fritt! Utan all kraft som kommer underifrån skickas via kontrollstagen snett frammåt uppåt in i boggiinfästningen i chassit!!

Axeln är bytt, shassisidan har jag rätat ut så att det går att köra i påsk!
Chassisidan får åf byta i sommar!
Bild på krokaxelnImageUploadedByTapatalk1303015680.387110.jpg