Vev lager byte?

stimpy01

Medlem
6 jan 2012
26
0
1
limabacka
hejsan, skulle behöva bildlig eller bra beskriven hjälp på hur man plockar bort variatorn för att komma åt lagrena längst ut, sen hur man delar veven i mitten så man kommer åt lagrena i mellan vevarna?,

har en spirit 340 motor som jag tänkt renovera, skulle vara bra med hjälp så jag inte har sönder något :).
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
skulle inte rekomendera att du försöker klyva axeln och försöka byta lagren själv, spec om du frågar hur man får bort variatorn.

Lämna in skotern om du vill byta lagrena imellan vevarna.
 

stimpy01

Medlem
6 jan 2012
26
0
1
limabacka
vad jag förstår så ska den inre variator plattan komma av ganska lätt? ville bara veta hur man får av den och vad man ska sätta "avdragaren"?, sen så har jag plockat isär moped vevar tidigare men som sagt vill veta var jag pressar eller drar så jag vet innan jag har sönder något, och plocka isär veven är bra mycket svårare än det här då det är så löjligt exact.

sen så har jag redan lager ligandes så ny motor blir i detta fall inte billigare. lämna in är inte ett alternativ där jag bor då tror inte det finns nått ens i närheten som har nått att göra med skotrar
 

stimpy01

Medlem
6 jan 2012
26
0
1
limabacka
okej hittade nu på youtube hur man gör :), förstog direkt vad man ska göra men skulle tro att min sitter ganska hårt då den antagligen inte varit isär på 20 år?