vi som åker arctic 2t turbo.

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
hur många är vi här?
tänkte det kunde vara lämpligt att skapa en tråd för oss, dela med sig av tips tricks och bilder kanske?

eller ska vi göra en tråd för allmän 2t turbo (alla märken)?

själv åker jag m8-09 med boondocker pumpgaskit.
självklart är fd 2t turbo åkare och andra själar med tips välkomna!
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
trevligt med lite respons! thullen, körde du pumpgaskit? isf hur mycket laddade du?
turbomountain, vad körde du för turbokit? eller byggde du själv?
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
intressant läsning! har själv planer på att uppgradera med ic, dump, oljetrycksvakt och ebc.
¨var köpte du ic och extraspridare?

vilka stift är lämpliga att köra med? sitter bosch wr3cs i min nu...
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Ja fortsatte köpa BD prylar via Code red performance.
Superbra support där tycker jag.
BR 10 EYA tror jag det var ja körde på. Ett knäpp kallare än org. stift.
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
slet ur motorn idag pga mystiskt oljeläckage, visade sig vara stora sprickor i båda insugsgummina. blir till att köpa nya..
men när ändå allt är löst tänkte jag passa på att borra in en vacuumnippel till dumpen. finns det någon bettig placering, eller är det bara att ta ut någonstans efter spjäll?

cheers
 

Gleeen

Medlem
2 jul 2009
30
0
6
Jokkmokk
Vettigast är nog att borra i själva trottelhuset, direkt efter spjället! Finns ett bra ställe på undersidan! Har själv gjort så och de funkar bra! Även Boondocker rekomenderar de sättet!
 

Gleeen

Medlem
2 jul 2009
30
0
6
Jokkmokk
Joo det finns nog med om du laddar ned någon av instuktionerna för race kitten! Men de är hur lätt som hellst! Borra i båda husen och skarva ihop slangarna med ett T, tror inte vakumet från en cylle blir nog för att få en dump att funka..