Vilka tändstift på indy 650, XLT osv tripplar?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ja hejsan! vilka tändstift kör ni med ni som har trippelmotorer? Själv kör jag med [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]BR9EYA (dem ska funka bra på tripplar) och dem har funkat så där hyffsat. Jag har bytt 2 ggr i år troligen p.g.a att i början så läckte 2 st chokespäll så motorn surade ner sig grymt mycket. Som sagt baserar jag detta på att man har hört talas om att man "dödar" stiften ganska snabbt om motorn surar ner ofta, men hur snabbt dödar man stift på det sättet? Ska köpa nya stift imorrn så jag tänkte att man kanske ska prova någon annan typ av stift som är tåligare så ge mig tips på bra stift :)
[/font]

Last edited:

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag kör oxå med BR9EYA i min TC-1000 och har än aldrig behövt byta något stift pga att det pajjat utan jag bytte pga att om börjde bli lite brända efter drygt 500mil.
Personligen tror jag inte det finns några stift som är så mycket bättre att dom är värda merkostnaden som dom medför.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Mina höll kanske 50mil och det tycker jag e tok för lite, men som sagt det kan ju bero på att den surade ner sig hela tiden.. aja det bli väl å köpa samma igen :)

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
NGK brukar inte hålla spec bra om motorn får fel blandning.. Jag kör på Bosch B9ES (ev.BR9ES) i min trippel och dom funkar finfint.