Vilken motor passar i en zr 580

Pyret

Medlem
19 jan 2006
24
0
1
umeå
Nu har jag sålt motorn i min zr 580, 94a och är på jakt efter en ny.
Är det nån som vet vilka motorer som passar i skoter utan att jag behöver svetsa om fästen eller nått sånt. Jag vill bara kunna skruva fast den och köra.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ja, bolt on skulle jag tro att alla med ZR chassiet (aws 4?) passar ganska bra.

ZR440, ZR 550, ZR 580, ZR700.

Sedan så är det nog ganska mycket jobbt för att någon annan motor ska passar. Men lättast är nog kanske en nyare arctic motor, då ja skulle tro att det är relativt likt...
 

Pyret

Medlem
19 jan 2006
24
0
1
umeå
Nu har jag en zr440 -98 på gång. Går den att sätta ner. Min gamla motor satt på en platta som skruvades fast i chassit men den här verkar sitta i olika motorfästen. Är det nån som vet om skruvhålen till plattan finns kvar på dom nyare motorerna?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Min Zr440 -97 har ju gamla chassit men den motorn passar nog (kanske) inte heller, den sitter inte i nån plåt som går under motorn utan är bultad direkt i chassit i fram- och bakkant.

Fast å andra sidan tror jag att det finns gänghål under motorn också, och dom kan ju passa på din platta...

Jag skulle tro att du måste mäta på motorn och undersöka saken själv, här kan du få lite hjälp i.a.f.: http://www.brownsleisureworld.com/Parts/SNOWMOBILE/