Vilken ska jag köpa: ZR eller ZRT60

MrXXX

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Ö-vik
[Uppdaterat: Senast editerat den 23-Oct-03 kl 02:41 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 23-Oct-03 kl 12:46 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 23-Oct-03 kl 06:47 AM (CET)]Hej

Vintern närmar sig och jag vill köpa skoter. Men jag kan inte riktigt bestämma mig. Men jag har i alla fall sett att det lutar mot en AC. Men då blir ju frågar, vilken modell. Vill ha en sportskoter med bra fjädring, ordentligt med pulver som inte dricker alltför mycket.

Kan ni argumentera för vilken skoter jag ska köpa

*Inköpspris: ZRT:n är faktiskt ca 10 000 billigare, är det värt att lägga ut extra för en ZR?

*Soppaförbrukning: ZR:en verkar vilja ha lite drygt 2l/mil, Hur mycket vill ZRT:n ha?, 3l/mil? mer? mindre?

*Fjädring? ZR från 98-00, är det nån skillnad mot ZRT 1997?

*Om man köper en ZR, är det helt nödvändigt med en green clicker? När märker man skillnaden?

*Skojfaktor - Vilken e kuligast att lattja med, går bäst i snön, kan hoppa värst med?

*märker man skillnaden mellan ZR600 och ZR700?

Så spåna på varför jag ska köpa den ena eller andra

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
RE: Vilken ska jag köpa: ZR eller Z

[Uppdaterat: Senast editerat den 23-Oct-03 kl 07:08 PM (CET)]vet in så mkt om just ZR, så därför skapade jag en tråd, du kan ju läsa den, vet inte ifall du blir klokare men men, den finns på detta forum och tråden heter ZR 600 -98

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38

Du ska nog köpe en zr 600.

Den kostar nog nån krona mer, men är smidigare, har bättre fjädring, modernare chassi. bensinförbrukningen är nog ingen större skillnad på orginal båda kan lätt ta 3 l/mil men på zr:n så gör ett chipp och en variator översyn att den rammlar ner mot 2 liter. det spelar nog ingen roll om det är clicker dämpare eller inte...

En ZR 700 är inte vassare än en 600.

Men det är ett skönt ljud i trippeln...

tobbaracing

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Hudiksvall

Hej ! Har en ZRT 600 -99
Den drar strax över 2 liter om man har bestyckat rätt... En kompis har zr efi 600-98 som drar mer än min. En zrt är lite tyngre men efter ett tag har man vant sig å då är det inga problem å vålda på med en sån heller!

MrXXX

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Ö-vik

[Uppdaterat: Senast editerat den 24-Oct-03 kl 01:48 PM (CET)]Tack för svaren.
Ser att det går att få tag i MXZor (600) för ungefär samma pengar, ZR/ZRT jämfört med en sån då?

bättre/sämre? årsmodeller man ska akta sig för?

illern

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Luleå

Det är nog sällan du hittar en mxz av samma pris som en zr om dom är i samma årsmodell. Mxz har så högt adrahandsvärde på blocket.. Vet inte vilken som är bäst men jag tror dom är ganska lika.

MrXXX

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Ö-vik

ok, lynxar då? kan det va nåt, isf ska man väl skaffa en från -98 o framåt, eller?

ser en del bigpipe 670 för en bit under 40000.