vilken skoter går snabbast

B

balle fojng

vilken skoter går snabbast skii doo artic polaris lynx eller yamaha, orginal alltså
 

Simon2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
28
0
0
arctic-cat Thundercat 1000
har testat å kört mot rx-1 och den drog den hur lätt som hälst.
 
J

JoCCe

Arctic-cat, lynx å ski-doo är bland dom snabbaste original. Arctic-cat, lynx å ski-doo är väldigt lika då det gäller toppfarten.
 
H

hmm

lynx har nog inget i toppstriden att göra.. men annars stämmer det nog fint
 
1 jan 2000
40
0
1
Ahh du har nog rätt! Jag såg i ett test bland 800-modellerne hos respektive märke så hade lynx en tredjeplats med sin rave 800 special,men detta var 2002.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Åh, nej! inte en sån här tråd igen!

Du inser väl att du bara kommer få en massa svar från märkesbögar som i sten håller på att deras märke har den snabbaste skotern, men om man kollar vad du kallar dig så får man väl anta att det är på skojj du frågar.
Och jag kan hålla med om att det brukar bli rätt roliga trådar, många dumma inlägg som man kan skratta åt...

Min åsikt är i.a.f. att Mach Z:an är snabbast, den är mest byggd för hög toppfart och lägger man samman allt man läser och hör om vilken som är snabbast så tycker jag att den leder.

Det här är mitt första och sista inlägg i den här tråden!
 
J

Jolle

T-Kisse är inte snabbast, den kanske är 2a, mach Zan är snabbast, men varför bry sig om toppfart? hur kul är det att ligga o pressa isar o breda leder? man vill ju leka lite
 
H

hmm

precis! de ju lika dumt som att skaffa en 23mm matta bara för att den ska gå snabbare
 
L

lurvas

Mach z lätt.
T-kissen pallar ju inte
en fullgasrepa utan att
rackla ihop!
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 08-Oct-03 kl 07:50 PM (CET)]min Yamaha BR250 gick 280km/h uppmätt med laser av trafikpolisen på hovlössjön i sommras. ni som är ointresserade kan läsa mina modifieringar

Motor: standard block, betongfylllt, kulpenad standardvevstake, smidd standardvev, smidd Mahle kolv, maximalt portad, Trimmtändstift från Universal, Planad topp, Elfläkt, trimkrök från Suzuki K50, Holset HX40 turbo med Rosenkrantz wastegate och manuellt justerbart laddtryck, 3,5" simons avgassystem med effektkatt, Tryckrör i 4" rostfritt, Laddluftkylare med måttbeställt cellpaket i bandtunnel, Spjällhus från B23a, avkapat orginalinsug med ny runner och plenumkammare i kolfiber med invändig fullradie tratt, En 580cc Bosch spridare, hemgjord fuelrail, Bränslepump från 850R med catchtank och hemgjord fuelcell.
Transmission: cometvariator från Viking etta,daycoo rem, Förstärkt kedjehus måttbeställt från Tison,
Matta: 50x396cm kamhöjd 58mm
Boggie: från Viking trea med öhlinare
Skidor: breddade orginal från Viking trea
Effekt: 100hk vid 5000v/min
Broms: standard vajerbroms med modifierade klossar från brembo.


 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 08-Oct-03 kl 09:44 PM (CET)]Jag skrev ju att jag inte skulle posta några fler inlägg här men nu är jag verkligen övertygad om att det kanske inte är Mach Z:an som är snabbast ändå, så jag ville bara erkänna mitt felaktiga antagande...

Haha! :7
 

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Min polaris 600 från 00 drog en rx1 turbo så det är nog inte så bra att jämföra med en rx1