Vilken skoter ska jag ha?

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Tjenare.. Nästa vinter är det tänkt att en annan också ska åka motorsläde med dom andra pojkarna... men jag vet inte vilken maskin jag ska köpa?

*Den ska användas till ramphoppning, lek, och ev längre "turer" och crosstävling.

*Den ska tåla mycket spö och inte vara allt för klen...

Jag är helt newbee på att köra.. men motorer och moddning kan man skruva i sömmnen.

Mest sugen på en beg Rev,Iq,Fusion eller någon Artic men har en ***** beslutsångest samt dåligt med info om dem. samt vilken cc jag ska ha.


Tack för mig /Jocke
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Har du pengarna och tydligen också kunskapen så köp en REV 440 och försök hitta en serie3 6/7/800-motor och lägg i. Då har du en ulitmat lekskoter som pallar allt.
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
PolePosition skrev:
Har du pengarna och tydligen också kunskapen så köp en REV 440 och försök hitta en serie3 6/7/800-motor och lägg i. Då har du en ulitmat lekskoter som pallar allt.
håller med !
 
E

Ej medlem/Inloggad

köp int skidoo rev,,,o du ska köra cross med den,,jag har ägt 2st skidoo rev, en 440 å sen en 800,,,båda krökte jag chassi på grund av lite hårda nedslag,,, köp en snopro 440 i F-model eller en lynx r-evo 06a, dom håller ihop till skillnad mot skidoo!!!!!
 
F

Fredrikkoraudi

Ej medlem/Inloggad skrev:
köp int skidoo rev,,,o du ska köra cross med den,,jag har ägt 2st skidoo rev, en 440 å sen en 800,,,båda krökte jag chassi på grund av lite hårda nedslag,,, köp en snopro 440 i F-model eller en lynx r-evo 06a, dom håller ihop till skillnad mot skidoo!!!!!
Du menar att pappa sa att Artic är bäst och då måste du bara köpa en? :)

Ej medlem/Inloggad skrev:
Tjenare.. Nästa vinter är det tänkt att en annan också ska åka motorsläde med dom andra pojkarna... men jag vet inte vilken maskin jag ska köpa?

*Den ska användas till ramphoppning, lek, och ev längre "turer" och crosstävling.

*Den ska tåla mycket spö och inte vara allt för klen...

Jag är helt newbee på att köra.. men motorer och moddning kan man skruva i sömmnen.

Mest sugen på en beg Rev,Iq,Fusion eller någon Artic men har en ***** beslutsångest samt dåligt med info om dem. samt vilken cc jag ska ha.
REV 440, självklart en REV 440, och som Poleposition säger om du lyckas kränga in en lite större motor så har du faktiskt en ultimat hoppskoter :)
 
E

Ej medlem/Inloggad

är du helt newbee på att köra och ska börja med att hoppa i ramp!?
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
Ej medlem/Inloggad skrev:
är du helt newbee på att köra och ska börja med att hoppa i ramp!?


håller med.. det låter lite konstigt de!? tycker du ska börja med en et 340 ja ;)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Haha.. han kanske köper en skoter som är bra för att hoppa i ramp med för han kommer göra de senare?
 
E

Ej medlem/Inloggad

Nja relatift färsk men det kommer bli en hel det hoppning... var ska man annars ha skotern till? :)

nädå men det blir även massa lek hemmikring och på banor också förstårs..
-Motorer har jag inget probelm med... eller jo när det gäller bilar hatatr jag dem bara för att en bli ska man ta sig från punkt A till punkt B... men när det gäller leksaker äre desto viktigare och få den/de 100% optimerade så som man själv vill ha dem.

Och när det gäller förtärkning av chassit osv så är det första jag gör på den så klart... Inhandla->demolera->förstärka/putsa-> köpa ny slitdelar sam gå igenom hela skiten->sätta ihop och spöa
 
E

Ej medlem/Inloggad

BORTSKÄMD är fan det sista man är... har fått jobbat ihop allt jag äger och har. böjade typ jobba när jag var 15 till och från och lite extra arbeten och så...

Så nu står man här och är 20 bast och suktar som en kåt "14åring på lunarstorm" efter ett kul åk till nästa vinter
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Ej medlem/Inloggad skrev:
BORTSKÄMD är fan det sista man är... har fått jobbat ihop allt jag äger och har. böjade typ jobba när jag var 15 till och från och lite extra arbeten och så...

Så nu står man här och är 20 bast och suktar som en kåt "14åring på lunarstorm" efter ett kul åk till nästa vinter
Så du är 15 nästa vinter....hmmmmm......så vitt jag vet är det 16 årsgräns och förarbevis som gäller :p
 
E

Ej medlem/Inloggad

Norden_AN skrev:
Så du är 15 nästa vinter....hmmmmm......så vitt jag vet är det 16 årsgräns och förarbevis som gäller :p[/Q


om jag inte läst fel står det att han har jobbat ihop pengar sen han var 15 och är 20nu..
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Köp en rev 440 då har du den optimala lekskotern, vill du ha mer och köra med så är de bara att göra som dom säger att byta motor är de forfarande för lite finns det ju allt ifrån pipor till högkomp topplock m.m
rev är klart mest prisvärd skoter om du ska hoppa med, de är som att hoppa med en cross och grymt bra balans i luften på den, och tål stryk! dämparna är grymma redan från fabrik, dock lite mycke ljustering i dom för att få dom o funka till din vikt och körning..

skriv va du köpt senare, blir intressant och höra vad du köpt dig ;)