Vilken variator passar, hjälp!?

Forsberg76

Medlem
27 sept 2004
34
0
1
Variatorn har gått på min gamla A-C panther årsmodell 1987. Det sitter en spirit 500 cc motor i den. Jag har kollat med ÅF, KGK men de vet inte riktigt, den är väl för gammal... Problemet ar att jag skulle behöva ha tag i en ganska snabbt också. Så därför vore förslag bra om vilka variatorer som passar mycket tacksamt.

Hjälp mottages tacksamt!
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
hm om det nu är som du säger att din variator gått så skulle jag bara försöka hänga efter :) Nej men seriöst nu, Ring och kolla med storumans skoterskrot ifall dom har en gammal panther som du kan få köpa lös en begagnad variator från, Har dom inte det så vet dom säkert vart du kan få tag på en!
 

Forsberg76

Medlem
27 sept 2004
34
0
1
Har kollat med Storuman men de verkar inte riktigt veta vad det ska vara för ngt. Bengans motor verkade ha lite koll men de ville sälja en ny (4700:). Det beror ju på om axeln är sexkantig eller rund. Jag trodde att det fanns flera olika variatorer som kunde passa, på samma sätt som i lite nyare maskiner...
 

articman

Medlem
30 nov 2005
26
0
1
älvkarleby
det ska finas en polaris variator som passar har haft en likadan motor men jag mins inte riktigt vad den heter har lite delar från den variatorn kvar ska försöka kolla lite på dom delarna annars ring rinab har inte numret i huvet men finns på nätet rinab.se hoppas det löser sig