Vill ha bättre acc i min rxl!

TommyBrand

Välkänd medlem
19 feb 2006
118
0
6
Mora
Har en rxl med insprutning. Den är skittrött under 5-6000 varv, så den accar helt värdelöst, men när man kommer upp mot 6000 varv går den som ett spjut. Vad kan jag göra för att få bättre bottendrag? Reedspacers? Eller måste jag ändra mitt tillslagsvarv för att få bättre acc?
Kan också tillägga att jag nyss monterat en 38mm matta och när jag hade orginalmattan så spann den ju loss hela tiden så man kom upp i ett högre varv snabbare,,

indy sport

Välkänd medlem
1 jan 2000
206
0
16
47
vilhelmina
du kanske ska byta till en hårdare fjäder i motorvariatorn så du får upp inslagsvarvet

min rxl ligger på 5.000 på inslagvarvert nu o jag har en hårdare fjäer så det funkar kanon

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
jag drevade ner min xlt som också brukar va slö i början,. men om du drevar ner den 2 kugg på lilla drevet så får du en helt annan skoter,

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
KimAlexander skrev:
jag drevade ner min xlt som också brukar va slö i början,. men om du drevar ner den 2 kugg på lilla drevet så får du en helt annan skoter,
Det stämmer för när man byter matta så brukar man behöva dreva och om du vill ha den å acca så ta å fila start gropar

TommyBrand

Välkänd medlem
19 feb 2006
118
0
6
Mora
ok. kan jag dreva ner den 2 kugg utan att behöva byta kedja? bytte kedja för 10-15 mil sedan och det känns lite trist att köpa en ny redan...
någon som kan förklara, gärna med bilder, hur jag ska fila startgroparna?

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
TommyBrand skrev:
ok. kan jag dreva ner den 2 kugg utan att behöva byta kedja? bytte kedja för 10-15 mil sedan och det känns lite trist att köpa en ny redan...
någon som kan förklara, gärna med bilder, hur jag ska fila startgroparna?
Det ska gå att dreva 2 kugg utan att byta kedja. Och startgroparna ja jag har inte någon bild på det och det är ganska svårt att förklara men det finns en tråd här på forumet som det står en hel del om start gropar och jag ska försöka å hitta någon bild så ska jag försöka å förklara