vill inte gå ner i varv.

david_tomten

Välkänd medlem
21 sept 2012
112
0
6
luleå
min polaris iq 600rr vill inte gå ner i varv när jag har gasat upp den. men när jag rör på choken går den ner. precis som min skidoo...
några tips på felet kan vara?
bytte ett avgasmembran eftersom att det var trasigt. kan det vara så att jag inte har skruvat dit det ordentligt? den som hade skotern innan har gjort jängorna lite halv taskigt på cap nuten (vet inte vad det heter på svenska).
eller är det så att den drar tjuvluft?
någon som har nå tips?

jag har bytt munstycke. kan det vara så att jag inte satte på luftburken riktigt rätt? eller någonting sådant?
 

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Min och många flera beter sig exakt likadant. Jag personligen stör mig inte på det. Är ju som du säger bara att röra choken så lugnar den ner sig och ibland kan det vara skönt att ha varven kvar där uppe om man bara stannar till för att hitta en lämplig väg att köra och ska dra iväg fort igen :)
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
har lika på min. fast det hände efter att jag tog bort trimpipan. (lät så j"#¤%a illa)

så nu får man choka lite när man ska ta det lugnt. har även märkt att den kan vara lite slö & blöddrig ibland när det är varmt ute..

Kan nog tänka mig att den är felbestyckad & får för mycket bränsle nu när man kör med orginalpipan.

Vad kör du med för munstycken?
 

david_tomten

Välkänd medlem
21 sept 2012
112
0
6
luleå
hade på 390 men jag bytte till 410. bor i luleå kan jag ju tillägga. har inte kört långt med 410. men hittills har den inte blöddrat något
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Hur var det innan bytet av munstycket? gick den bra på 390?
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
huvudmunstycket har inget med detta att göra.. original hade dessa för små luftmunstycken som gjorde att man fick choka ner tomgången.
 

david_tomten

Välkänd medlem
21 sept 2012
112
0
6
luleå
testade bestycka om till 400. blev ingen skillnad.. om inte lite värre :s min granne sa att det kan vara nån fjäder i förgasaren som gör att den inte vill gå ner i varv. vad menade han för fjäder?