Viper mtn fråga...

mtn

Medlem
6 aug 2008
12
0
1
Storuman
Tjabba! Nu kanske ni tycker jag är lite korkad men jag är osäker så.. :hmmmm2:
Jag har fått erbjudande att köpa en Sxviper Mtn -04 som är superfin! Och en Ski-doo mxz 600 sdi..! Nu till min fråga!
Måste jag hålla på att ändra boggien om jag ska hoppa lite med vipern? Man vill ju inte fara ut och hoppa sönder den direkt!
ps: Inge hopp i ramp eller något liknande! bara i terrängen :)

Jag är mer sugen på vipern så därför vill jag vara säker att den är ok! :D
peace:beer:
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
nog ska det väl gå att hoppa med en viper mtn orginal. dock kanske inte nån längre bit. ski-doon är ju som mer lämpad till sånt enligt mig
 

mtn

Medlem
6 aug 2008
12
0
1
Storuman
Ok! ne men jag är inte så van att hoppa men några meter iallafall! :D 10 meter max xD men bara så man få känna på hur det är att flyga någon gång!
 

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Brorsan har en MM.. Tror de ska va samma boggie i MM:en och Viper mtn.. Och han hoppar mycket med den utan några problem.. Enligt mig så borde du köra på Vipern..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag skulle ha sattsat på Yamahan.
Grymt fina skotrar, jag har bara kört en kort viper å inte en lång å den korta de var en grym skoter. Jag är ganska sugen på en Viper till vintern.
 

mtn

Medlem
6 aug 2008
12
0
1
Storuman
haha tack för svaren! Jo jag har ringt nu till viperkillen :) ska dit och kolla på den! Jag fick testa en viper mtn förra påsken och den var så jäääävla rolig! skönare ljud får man leta efter! går svinbra i snön också!:rock: