Vmax 700 sx bensinproblem(hjelp)

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge
Hei.

Har et problem at når skuteren står over natta, så blir den rå og pluggene ryker. Dette skjer ikke hver natt. Kan f.eks starte den, og stoppe den etter en stund så er pluggene sprengt. De er da søkkvåte. Flottørseter og flottører funker som de skal. Forgassere er rengjort og justert. Gjort ren bensinpumpen pga at det ikke kom bensin gjennom den.
Var mye skitt i den. Kunne ikke se noen sprekker i membran. Skal prøve å bytte den.
Mye bensin i veivhus virker det som. Kan bensinpumpen allikevel være dårlig?

Er det noen tappeskruer på veivhus?
Har satt bensinskruene på forgasserne på 1.25 omdreiniger ut. Er det lite?

Trenger sårt gode råd her da vinteren er på hell. Har kjørt 5 mil med den siden jeg kjøpte den.:mad2:

Mvh

Ole Bach

Last edited:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Nu är min norska inte den bästa, men får se om jag har fattat rätt?

Startar den och går en stund, sedan dör? Skjuter sedan tändstift?

Ger alla tändstift bra gnista? Trippeln är mycket känslig på tändstiften.
Choken kanske har hängt upp sig och ger för mycket bensin?

// Adam

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge
Hei.

Den er tungstartet. Ut med pluggene og dra den tørr, så starter den etterhvert.
Pluggene er søkkvåte. Hvis jeg stenger for bensintilførsel fra tanken, skjer det ikke. Da kan den starte lett. Når den går er det ingen problem. Stopper jeg den og lar den stå en time f.eks, blir den rå(flödar). Da må jeg evt ut med pluggene og dra den tørr.
Var ikke sånn før jeg gjorde ren bensinpumpen. Da fikk den ikke bensin.

Mvh

Ole Bach

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Tycker det känns som om trotteln inte stänger ordentligt? Så att bensin kan rinna in i cylindern.
Men borde väl inte bli så mycket då det inte kommer någon bensin från bensinpumpen?
Bensin kanske rinner igenom bensinpumpen sakta även när den är avslagen?

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge
Hei.

Har ikke sjekket stemplene om de stenger ordentlig. Bensinpumpen var tett derfor kom ingenting ut av den. Nå kommer det etter den ble rengjort. Kan vel være gasswire som er for stram?
Skal sjekker det. Skal skaffe nye fjærer å feste eksos ordentlig.