Wildcat 700

Arbite

Medlem
14 sept 2007
26
0
1
Hedemora
Nån som vet varför min kisse inte börjar driva förns 4700 rpm och då med ett ryck,

Är inte lite lite högt?

Hur fixar jag till felet om det är ett sådant

PS. inte så haj på skoters

erkehe

Välkänd medlem
17 jul 2007
164
0
6
Umeå
Har också en sån skoter! fast den drar iväg tidigare.. men min zr600 drar då iväg runt 4500! så kanske ska vara så? går en annars som den ska?

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
enda jag kan tänka mig är nog att startgroparna har börjat bli slitna, om det nu inte är rätt tillslags varv. hade samma problem på min 500a, i slutet på sesongen drog den iväg vid 6200 rpm.

men jag vet inte vad dom ska ha för tillslags varv, så det kan vara rätt också.
nån som vet? ska det inte ligga vid 4200 rpm kanske..

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
min ext 550 -93 gör samma sak, står att den ska gå i väg vid 3600 eller 3800 men går iväg vid 5500 , men jag tänkte att det bara är bussningarna till vikterna å de för dom är helt sprukna å de . Dom är så slut att vikterna glappar väldigt mycket åt sidorna och sitter lite snett . kolla era skotrar om det är samma sak. var sitter start groparna? ;)

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
i själva vikterna eller armarna, vad man nu ska kalla dom. det är en liten grop där "rullarn" (som sitter fast i korset) dom ligger an mot startgroparna när variatorn är i noll läge, och då krävs det mera varv för att dom ska kliva över radien o därmed högre tillslags varv.
visst det kan också göra att variatorn börjar tjärva o där av högre tillslagsvarv.

om det glappar lite varstans i din variator, börjar det nog bli dax för och renovera den.

EDIT: startgroparna är i vikterna på äldre variatorer, och på nyare tex TRA så är dom i ramperna. på nya variatorer är det samma princip.

Last edited: