X-trim 800 Powertek -06 delar

Forsbergarn

Välkänd medlem
15 okt 2010
124
0
6
Gällivare
Hallå. Nu står jag med en skuren skoter i garaget på grund av att jag missat att rengöra avgasportarna. Jävligt klumpigt. Hursomhelst så behöver jag nu handla delar och jag skulle behöva lite råd.

Kolvarna är jag osäker på vilka jag borde köpa. Min lokala återförsäljare kan sälja org. för 1700kr st där kolvringen ingår medan Skoterdelen säljer Sport Parts kolvar för 800kr st där kolvbult och låsring också följer med. Enligt rekommendation från diverse självutnämnda skoterexperter samt en mekaniker borde jag köpa originalkolvar, men på grund av prisskillnaden och andra utgifter känns 1700kr som ett väldigt dyrt alternativ då jag även måste köpa till kolvbulten och låsringen hamnar slutsumman för en kolv på närmare 2200kr.

Jag står kluven i frågan och tycker att det borde finnas någon här som är upplyst i ämnet! Är original ett måste i en 800 PT eller funkar det med Sports Parts lika bra?
 
Last edited:

baum

Aktiv medlem
13 dec 2007
62
0
6
Övik
Har Snoprokolvar i min. Gått klanderfritt i 100 mil snart... Men hur bra dom är kan jag inte svara på... Man brukar ju få vad man betalar för.. :)