Xc 700 chassi med rmk 700 motor.

RickardR

Medlem
14 jul 2009
34
0
1
Öjebyn
Nu är jag less på att inte ha någon skoter om vintern...
Så jag började höra mig för om ett chassi, kollade runt på blocket men hittade inget intressant... 10000 och uppåt känns inte så roligt.
Känndes som att jag hört mig för över allt men tänkte att jag hör mig för på jobbet och gissa det visade sig att jobbarkompisen min hade ett skoterchassi han ville bli av med och motor. (YES!!!!)
Ett Polaris Xc 700 -98 chassi som saknar primär variator, matta och ena boggiedämparen.
Fick istället med non-slip vändhjul och ett annat chassi rxl 650, det är papper på båda chassina! vill inte ha nå stul-ex!...
så nu är man på jakt efter en boggiedämpare eller om man får tag i en pro-x 2 boggie :rolleyes:

Motorn är en RMK 700 -00 som jag inte vet mycket om förutom att den har skurit på ena cylindern har varit och pratat med motorslipen här i Piteå så cyllen ska skickas för svetsning och nickasilning...
Är tydligen bänkat 154hk i motorn, dock vet jag inte hur bra det stämmer, var enligt jobbarkompisen...

Har inte hållt på så mycket med skotrar förutom enklare saker... Men känns som att jag ska klara av det, är ändå bilmekaniker :)
Detta kommer vara ett litet sidoprojekt pga bilen som är under uppbyggnad.

Hoppas ni också kan hjälpa mig bestämma ut ett par vettiga pipor eller ifall någon här har?;)

Har tigare haft en sxr 600 -02 med slp pipor och lite små moddad motor av bekant, så fin skoter har jag aldrig haft, men det kan ju fort ändras:rolleyes:

Well thats all 4 me now.
Avslutar med lite bilder...


Hämtar hem grejerna.. Kanske en aningen underdimentionerat släp:hmmmm:


Motorn i delar ligger i bilen, jobbarkompisen blev less på motorn så den blev kvar i delar, bara bättre för mig...


Revan syns kanske lite dåligt... dock toppen är det mycket dåligt på skotertoppar när det blir så där? vet på bilar är det inge bra


Lite slipat i vevhuset...


Kanalerna tagna


Flatside fuggar


Tomma Xc chassit.


Bakifrån

Allt för nu kommer uppdatering inom en vecka iaf:hello:
 

RickardR

Medlem
14 jul 2009
34
0
1
Öjebyn
Har starka funderingar på annan buk och huv:)
har fått tag i en polaris XC 700SP -01 buk, men jag är sugen på edge, någon här som kan svara om edge huven passar på XC buken?

Kan göra en liten kort uppdate nu.
Cylindern är inlämnad så den ska bli fräsh igen ska mäta upp veven imorn och kolla upp priser på lager och packboxar till motorn imorn :)


Mvh Rickard

:ciao:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Har starka funderingar på annan buk och huv:)
har fått tag i en polaris XC 700SP -01 buk, men jag är sugen på edge, någon här som kan svara om edge huven passar på XC buken?

Kan göra en liten kort uppdate nu.
Cylindern är inlämnad så den ska bli fräsh igen ska mäta upp veven imorn och kolla upp priser på lager och packboxar till motorn imorn :)


Mvh Rickard

:ciao:
är inte en XC 700SP -01 en edge? ;)

XC 700 SP 2001
 

RickardR

Medlem
14 jul 2009
34
0
1
Öjebyn
Jo det är de jag har en föraning om men är inte säker och vill inte chansa genom att buken kostar en del...
Är det någon som vet säkert? :O
För på kompisens skoter stod det XC edge hade hans far för sig... Hans skoter blev stulen och han hade precis köpt ny buk :/ han var inte så jätte glad...

Mvh
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jo det är de jag har en föraning om men är inte säker och vill inte chansa genom att buken kostar en del...
Är det någon som vet säkert? :O
För på kompisens skoter stod det XC edge hade hans far för sig... Hans skoter blev stulen och han hade precis köpt ny buk :/ han var inte så jätte glad...

Mvh
okey sry för lite otydligt svar, Ja en XC 700 SP -01 är en edge :hello: