Jag har en xc 500 VES 2001 som går dåligt vid runt 7000 varv, det blir väldigt påtagligt när jag kör ospårat, då måste jag antingen släppa av lite eller gasa lite till för att det ska hända något.
Låter som att motorn får för mycket bensin..
Är svårt at ligga jämn gas vid det varvtalet när det går tungt.
Har 380 huvudmunstycke och nålen i mittenläge (standard)
testade för kul skull att ändra till nålens andra position, (magrare), då blev det lite bättre, men så vågar jag ju inte köra, vill inte bränna hål i nån kolv...
Jag har läst i nått forum att polaris ändrade nålarna till 2002 eller 2003 årsmodell, kan det vara för att de inte gick att få att gå bra i alla register?
Har testat att bytt variatorrem samt kollat gummimembranen vid avgasportarna, de är hela.
Är det nån som har eller har haft en 2001 xcsp500 och har någon kommentar till detta?
Tacksam för svar, Henke
Låter som att motorn får för mycket bensin..
Är svårt at ligga jämn gas vid det varvtalet när det går tungt.
Har 380 huvudmunstycke och nålen i mittenläge (standard)
testade för kul skull att ändra till nålens andra position, (magrare), då blev det lite bättre, men så vågar jag ju inte köra, vill inte bränna hål i nån kolv...
Jag har läst i nått forum att polaris ändrade nålarna till 2002 eller 2003 årsmodell, kan det vara för att de inte gick att få att gå bra i alla register?
Har testat att bytt variatorrem samt kollat gummimembranen vid avgasportarna, de är hela.
Är det nån som har eller har haft en 2001 xcsp500 och har någon kommentar till detta?
Tacksam för svar, Henke