XC700 -05, knacksensor larmar, hög tomgång, förgasarmodell ?

KEdge

Ny medlem
8 mar 2013
4
0
1
Hej !

Nyligt bytt kolvar p.g.a avgasport som lossnat.
(Extra olja i tanken efter det, tankat 20L efter det , hunnit fem mil iaf)
Tomgång ligger nästan på inslagsvarv då den är varm, går sakta sakta ner, är den något svalare i motor går den kanske ner till rätt tomgång, "småsmälller" lite på väg ner.
Knacksensor larmar ibland efter gasat och släpper gas, kan göra det vid gaspådrag också såg jag nu senast.
Båda dessa fenomen var inte direkt efter kolvbytet utan har kommit smygande på dessa fåtal mil.
Tips ?

Har kollat i instruktionsbok efter förgasarmodell som snabbast, googlat, polarisindustries sprängskiss, kikat i skoter ...det enda jag ser där är att det är en mikuni(har inte skruva loss nåt så jag har sett hela förgasaren).
Jag skulle vilja hitta igen luftskruv osv för att kunna testa göra nån justering.
Vad har jag för sort ?(vet ja det borde ja ju kunna hitta på nån hemsida bättre var luftskruv osv sitter)

forslund

Välkänd medlem
7 mar 2011
164
0
6
Skultuna
Hög tomgång som hänger kvar ett tag tror jag har med lågfartsmunstycken att göra. Testa slå till choken en snabbis så sjunker tomgången till normal.
Kollat/bytt stift?

KEdge

Ny medlem
8 mar 2013
4
0
1
Testat med Halv-choke, blir nästan nog så låg tomgång då så ja satte tillbaks till utan choke igen direkt. Stiften är fem mil gamla som kolvarna, ser ok ut, något svarta ...ev pga varit extraolja i tank, vet ej.

Last edited: