xcr 440sp -96

Cobra670

Aktiv medlem
1 jan 2000
94
0
6
Gävle Sverige
vad har en xcr 440sp för toppfart??? går den att åka lugnt, touringåka me också eller e den rapp som faan??? fjädring??? framvagn??? boggi??? skriv allt ni vet om en xcr 440sp -96........:)
 
B

baja maja

det är i alla fall en himmla prisvärd skoter så länge inte chassiet är snett å jäkligt!
 
V

vougga

jag tyckte att den jag hade var i törstigaste laget men övrigt gick den fint
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
vänta bara tills "keihin" ser den här tråden, han har juh en sån maskin så han kan säkert berätta lite för dig
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Haha jo nu såg jag den :)
Självklart går skoter bra touringåka med...speciellt med den ganska tama variatorbestyckningen den har från fabriken.
Även om skotern har ett gammalmodigt utseende så är boggie och framvagn brade mycket bättre än de äldre Indy'sarna (Xtra-10 boggie o. IFS Xtra framvagn).
Nån bränsleförbrukning har jag inte mätt upp, men den tar ungefär hälften av vad brorsans Mach 1 -92:a vill ha vid samma körning.
Nåt mer du vill veta?
 
S

Snart Skoter

Köpte en XCR 440 SP -96 i Fredags. Är än så länge mkt nöjd. Mkt acc snabb och bra dämpare. Mkt rolig på leden, har bra styrstål så den går som på räls.

Går bra att köra sakta med den. Men man vill nog helst gasa lite då och då. Den inbjuder till det om man säger så. Tycker att det är ganska högt tillslagsvarv innan den sticker iväg men det kanske är så på såna här skotrar.
 
S

Snart Skoter

Keihin, i mina papper står det att skotern väger 255 kg i tjänstevikt. Kan det stämma? Är det med fulltank och olja osv..?????
Det står också att tankrymden är 41 liter. Det är väl ganska mkt för att vara en liten sportskoter lr? Flera touringmaskiner har väl ungefär så stor tank???

Skulle också vilja veta om du tankar 95 lr 98 oktan??

Till sist. Du har ingen svensk instruktionsbok på dator?
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
>Keihin, i mina papper står
>det att skotern väger 255 kg
>i tjänstevikt. Kan det
>stämma? Är det med fulltank
>och olja osv..?????
>Det står också att
>tankrymden är 41 liter. Det
>är väl ganska mkt för att
>vara en liten sportskoter
>lr? Flera touringmaskiner
>har väl ungefär så stor
>tank???
>
>Skulle också vilja veta om
>du tankar 95 lr 98 oktan??
>
>Till sist. Du har ingen
>svensk instruktionsbok på
>dator?

Hej! Vikten vet jag inte om, men 255 lät mycket...skulle tippa på att det är med fulltank... Ja tanken rymmer nåt mellan 40 o. 45 liter, så 41 kan stämma fint. Ang. tankstorleken så har de flesta nyare maskiner den tankstorleken oavsett användningsområde o. motorstorlek.
Jag tankar 95.
Nej, har inte ens en instruktionsbok av papper :(
 
S

Snart Skoter

Oki tackar. Jo, de måste nog vara med fulltank. Det fanns en xcr 440 sp på blocket som var till salu. Det stod 210 kg och 85 hk och tankrymd 43 liter. http://www2.blocket.se/view/894814.htm?l=0