Du är nog den första som säger att inte Xlt är framtung men du har säkert rätt i det du skriverXLT'n är inte framtung enligt mig. Jag hade en -95 med PSI pipor och 38mm matta och den tog sig fram fruktansvärt bra i lössnön med tanke på att framvagnen var knäckt och nästan släpade i backen. Men allt är ju relativt, jämför man med dagens skotrar så är den rätt framtung men om sanningen ska fram väger XLT motorn mindre än en rotax twin årsmodell äldre.
En kanonskoter för pengarna! Tålde dock inte min körning... Knäckte bägge boggieskenorna på den, men annars så. Halvbra fjädring, inte heller bra för hårdkörning men duger gott och väl om man får i ett par gasdämpare i den
inte vet jag om den är så framtung ändå, kanske märks i vinter vad vet jag men jag klarar iaf att lyfta upp min skoter i fronten ändå så liten som jag är (60kg) ganska lätt.Du är nog den första som säger att inte Xlt är framtung men du har säkert rätt i det du skriver
Nu har jag väl antagligen fel, och eftersom du har en sådan här skoter vet du säkert. Men jag trodde att XLT SP -94 hade fått den nyare 600 motorn.En xlt är ett bra köp. vill bara påpeka att motorn är en 580 och inte en 600 på 93-94orna.. kolla bara alla saker man kollar på övriga skotrar...
Det var så PLUS klen vevaxel Det är den som brukar kunna ge med sigtext
X-tra Lite Tripple